Nedeľa, 18. apríl, 2021 | Meniny má ValérKrížovkyKrížovky

Staré Karosy od januára nesmú jazdiť do Nemecka

BRATISLAVA – Takmer 90 percent slovenských turistických autobusov nebude môcť od včerajšieho dňa cestovať do západnej Európy. Od 1. januára 2001 platia v Nemecku, cez ktoré vedie väčšina západoeurópskych trás, sprísnené ekologické a bezpečnostné no

BRATISLAVA – Takmer 90 percent slovenských turistických autobusov nebude môcť od včerajšieho dňa cestovať do západnej Európy. Od 1. januára 2001 platia v Nemecku, cez ktoré vedie väčšina západoeurópskych trás, sprísnené ekologické a bezpečnostné normy.

Generálny tajomník organizácie dopravcov Česmad Róbert Domček sa obáva, že na Slovensku to postihne veľmi veľa firiem. „Požadované ekologické kritériá u nás nespĺňa 85 percent autobusového parku. Postihne to nielen mnohé dopravné firmy, ale napríklad aj plno školských správ a kultúrnych inštitúcií, ktoré vlastnia staré Karosy.“

Skryť Vypnúť reklamu

Nikto zatiaľ nevie, ako budú Nemci „chytať“ a preverovať na autobusoch hlučnosť, emisie alebo povinnú vybavenosť brzdným systémom ABS.

Veľa slovenských cestovných kancelárií riskuje, lebo plánuje cesty napríklad do Paríža ešte na starých Karosách, tvrdí majiteľ nitrianskej dopravno-cestovnej kancelárie Turancar Viliam Turan. Jeho firma, ktorá má 25 autobusov, z toho len deväť Karos, sa prispôsobila: „Už vlani sme poznávacie zájazdy zabezpečovali výlučne luxusnými autobusmi, ktoré spĺňajú normy EÚ.“

Iná dopravno-turistická firma CS-Tours v Tvrdošíne nedávno predala dve zo štyroch Karos. „Na cesty do západnej Európy si budeme objednávať služby iných dopravcov. Naše Karosy využijeme už len na cesty do Maďarska a Chorvátska,“ hovorí majiteľka CS-Toursu Janka Cabadová.

Skryť Vypnúť reklamu

Zájazdy tranzitujúce cez Nemecko zdražejú pre ekológiu o 200 až 700 korún – individuálne podľa dopravcu – ale budú v pohodlnejších a bezpečnejších autobusoch.

TÁŇA RUNDESOVÁ

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  2. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  3. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  4. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  5. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME
  6. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  7. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  8. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  9. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  1. Zase pozeráte do obrazovky? Radí fyzioterapeut aj očný lekár
  2. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  3. Podcasty zdravotnej poisťovne Union sú najpočúvanejšie
  4. AURES Holdings sa vydáva na západ
  5. Výčínanie počasia spôsobuje najviac škôd v júni
  6. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  7. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  8. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  9. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  10. Reverzné inžinierstvo na FVT
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 51 870
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 18 901
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 14 790
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 11 442
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 9 956
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 684
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 945
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 782
  9. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 6 112
  10. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 5 375
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu