Rusi čoraz viac uprednostňujú pivo

Rusko o vodka patria neoddeliteľne k sebe. Rusi majú pozitívny vzťah k vodke už storočia a niekedy sa iný slušný alkohol ani veľmi nepredával. V súčasnosti však postavenie vodky ohrozujú nové alkoholické nápoje pritekajúce zo Západu. Najväčšej popularite


ILUSTRAČNÉ FOTO – ČTK


z nich sa pritom teší pivo.

Príbeh piva v Rusku je príbehom obrovského úspechu. V súčasnosti ročne minú Rusi na pivo asi 5 miliárd dolárov. Jeho spotreba každý rok narastá o približne 20 percent. Ruský trh s pivom sa tak zaradil na koniec prvej päťky národov s najväčšou spotrebou piva, za krajiny ako Čína, Spojené štáty, Nemecko a Brazília.

Pivo je populárne hlavne medzi mladými ľuďmi. Podľa prieskum ľudia do tridsiatky už minú na pivo viac ako na vodku. Pivo považujú za niečo veľmi európske. „Keď ide Rus do zahraničia…, vidí Európanov, ako pijú pivo,“ povedal pre BBC Richard Musson zo Sun Interbrew. „Takže pivo má tento veľmi moderný, európsky obraz, zatiaľ čo vodka je to, čo pili rodičia.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Aj napriek rastúcemu trhu s pivom, vodka stále vládne. Až 70 percent toho, čo Rusi dajú na alkohol, ide na vodku. Najpopulárnejšia je tá najlacnejšia, lebo za menej peňazí sa dá skôr opiť. Nízka cena vodky je pritom daná tým, že spotrebné dane na vodku sú veľmi nízke. „Ceny piva sú veľmi vysoké a ceny vodky sú veľmi nízke…v zásade za dva doláre sa môžete opiť,“ povedal Alexej Krivošapko, ktorý sleduje ruský trh s pivom. Priemerný ruský muž sa nedožíva ani 60 rokov. Mnohí odborníci uvádzajú práve lacnú vodku ako hlavný dôvod.

Pivo má v Rusku zvláštne postavenie. „Podľa zákona sa pivo radí medzi nealkoholické nápoje,“ povedal Musson. Ľudia ho pijú, keď sa chcú osviežiť, keď nechcú veľmi piť. „Pomáha ľuďom komunikovať bez toho, aby spadli pod stôl, zbili doma ženu alebo robili iné hrozné veci,“ dodal.

SkryťVypnúť reklamu

GABRIEL KÁDASI

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 317
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 132
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 344
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 892
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 875
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu