BRATISLAVA – Reklamu využívajú firmy čoraz viac a dávajú na ňu aj čoraz viac peňazí. Tento trend bude podľa všetkého pokračovať. Minulý rok slovenský reklamný trh narástol o necelých 14 percent a inzerenti do reklamy investovali viac ako 8,5 miliardy korún.
Tri štvrtiny reklamných výdavkov pohltí televízna reklama, na rádiá a noviny ostáva zvyšok.
Vôbec najväčším inzerentom bol podľa ACNielsen mobilný operátor EuroTel. Jeho reklamné výdavky dosiahli 297,9 milióna korún. Konkurent Globtel skončil v rebríčku inzerentov štvrtý s objemom 220,4 milióna korún. V prvej päťke má už stále zastúpenie Procter & Gamble (288,7 milióna korún) a Unilever (215,4 milióna). Nebankový subjekt Drukos venoval na presviedčanie ľudí 275,5 milióna korún.
(jj)
Tematicky príbuzný článok: Reklamný trh narástol o 14 percent