Bratislava 18. júna (TASR) - Televízne a rozhlasové stanice dostupné na Slovensku majú stúpajúci počet pravidelných percipientov. V prvých piatich mesiacoch tohto roka sledovalo pravidelne televízne programy jednotlivých staníc 93 percent opýtaných, rádiá denne počúvalo 80 percent opýtaných.
Vyplýva to z 13. vlny prieskumu Market&Media&Lifestyle, ktorý zrealizoval od 7. januára do 5. mája tohto roku na vzorke 2171 respondentov vo veku 14 - 79 rokov.
Poradie sledovanosti televíznych staníc ostáva v porovnaní s predošlým obdobím nezmenené. Na prvom mieste je súkromná televízia Markíza, ktorú pravidelne sleduje 75 percent opýtaných, na druhej priečke je prvý program verejnoprávnej STV s 35 percentami divákov. Nasleduje program STV s 8 percentami sledovanosti, čo je v porovnaní s predošlým obdobím o tri percentá viac. Za ním sa umiestili Prima (7 percent), ČT 1 (5 percent), RTL Klub (4 percentá) a spravodajská TA 3 (2 percentá). Do rebríčka autori prieskumu nezaradili českú TV NOVA, ktorá počas monitorovania zmenila spôsob distribúcie, ani TV JOJ, ktorá nevysielala celé sledované obdobie. Rovnaké poradie zaznamenali televízie aj vo výsledkoch získaných z pohľadu podielov: TV Markíza (65 percent), STV 1 (15 percent), Prima (4 percentá), STV 2 a RTL Klub po tri percentá.
Ani v rebríčku rozhlasových staníc nenastali väčšie zmeny: najpočúvanejšou zostávajú stanice Slovenského rozhlasu Rádio Slovensko s 28 a Rock FM Radio s 13 percentami. Za nimi sa umiestnili súkromné stanice Okey a Fun rádio (po 8 percent) a Rádio Twist so 6 percentami. Rádiá Regina a Expres majú po 5 percent pravidelných poslucháčov, ostatné regionálne rádiá dosahujú počúvanosť 4 a menej percent. Z hľadiska podielu na trhu rovnako vedie Rádio Slovensko (30 percent), pred Rock FM Rádiom (11 percent). za nimi nasleduje Rádio Okey (9 percent), Fun Rádio (7 percent), Rádio Twist (6 percent a o jedno percento zaostávajú Rádio Expres a Rádio Regina.
Informáciu TASR získala od Market&Media&Lifestyle.
TASR k materiálu ponúka aj graf.