Spoločnosti, ktorých ambíciou je pôsobiť na trhu dlhodobo a úspešne stavajú svoje podnikanie na pevných základoch. Týmto smerom sa uberá aj skupina Allianz Group, ktorá je pros-tredníctvom svojich dcérskych spoločností, pobočiek a konzorcií aktívna v 70 krajinách sveta a patrí medzi najväčšie svetové finančné ústavy. Podľa predsedu predstavenstva Allianz poisťovne, a.s. Manuela Bauera, na slovenský trh vstúpila Allianz 1. decembra 1993 vytvorením obchodného zastúpenia v Bratislave. Od 1. januára 1997 pôsobí ako 100% dcéra mníchovského koncernu Allianz AG Mníchov. „Od začiatku pôsobenia na slovenskom trhu, náš vývoj smeroval k tomu, aby sa Allianz stala spoločnosťou, ktorá ako spoľahlivý obchodný partner stojí vždy po boku svojich zákazníkov. Našimi dnešnými klientmi sú na jednej strane veľké priemyselné podniky, ktoré vedia, že Allianz patrí k najväčším a najúspešnejším poisťovniam na svete a na druhej strane súkromné osoby, ktoré nás spoznali až tu na Slovensku“, vys-vetľuje Manuel Bauer. „Od samého začiatku poisťovňa presadzovala stratégiu rastu avšak nie na úkor rentability. Úlohou spoločnosti ako nového hráča na trhu bolo uviesť do praxe štandardy plnej orientácie na zákazníka spolu s dôslednou politikou tvorby rezerv a metodikou cenotvorby zohľadňujúcej riziko“. Na základe týchto hodnôt sa Allianz poisťovňa, a.s. vypracovala v rebríčku poisťovní za rok 2001 na tretie miesto, s celkovým objemom predpísaného poistného 2,64 miliardy Sk.
Celosvetovo poskytuje Allianz svoje služby viac než 60 miliónom klientom. Pôsobením vo vyše 70 štátoch sveta predstavuje skutočne globálnu spoločnosť. Jedinečnosť koncernu Allianz, ako strategického investora v tak vysokom počte krajín sveta, spočíva v jeho špecifickej, tzv. multi lokálnej obchodnej koncepcii. Táto účinná koncepcia umožňuje úspešne zvládnuť zložitosť a náročnosť veľkej skupiny previazaním lokálnej podnikateľskej samostatnosti s centrálnym finančným vedením. Oblasť finančných služieb je lokálnou podnikateľskou činnosťou, a teda lokálna identita jednotlivých spoločností skupiny Allianz je neoddeliteľnou súčasťou jej celofiremnej filozofie. Ako zdôraznuje Manuel Bauer, „celý koncern musí byť schopný reagovať na špecifiká vývoja na jednotlivých trhoch bez toho, aby sa museli kvôli tomu robiť zmeny všade inde. Napriek spomínanej multilokálnej koncepcii, Allianz Group nepredstavuje akési voľné spoločenstvo jednotlivých subjektov. Konkurenčná výhoda vyplýva práve zo spolupráce, z transferu know-how, cirkulácie pracovníkov a zo zdieľaných princípov podnikania a strategických priorít“.
Činnosť a úspech Allianz na trhoch strednej a východnej Európy taktiež vychádza z vyššie uvedenej koncepcie. V roku 1990 začala Allianz Group s obchodnou činnosťou v tomto regióne ako jedna z prvých západoeurópskych skupín finančných služieb. Dnes patrí k jednej zo spoločností prvej voľby, t.j. uprednostňovaných klientmi, nielen v našej domovine ale aj vo väčšine ostatných trhoch tzv. Novej Európy, do ktorej patrí Maďarsko, Česká republika, Poľsko, Chorvátsko, Rumunsko, Bulharsko Rusko a samozrejme aj Slovensko. V roku 2001 dosiahol celkový objem poistného na trhoch strednej a východnej Európy 1,1 miliardy euro, čím sa Allianz Group stala ve-dúcim medzinárodným poisťovateľom v tomto regióne.