Na jednej strane je konzorcium švajčiarskej firmy a spoločnosti ŽOS Vrútky, ktorú kontroluje poslanec Víťazoslav Moric. Ten je presvedčený, že Švajčiari sú lepší. Jeho názor zastáva aj predseda výberovej komisie Miroslav Dzurinda. Dzurinda si rozumie s premiérovým dobrým kamarátom Gabrielom Palackom a, samozrejme, so svojím bratom premiérom. Podporuje ho aj šéf železníc Andrej Egyed, ktorého premiér niekoľkokrát podržal vo funkcii.
Celá skupina dáva najavo, že Švajčiari, a teda aj ŽOS Vrútky predložili lepšiu, aj keď drahšiu ponuku. Pomohla im aj iniciatíva švajčiarskeho prezidenta, ktorý poslal list Rudolfovi Schusterovi. Sťažoval sa v ňom, že obchod, v ktorom už komisia vybrala švajčiarsku ponuku, stále nie je uzavretý.
Na druhej strane stojí francúzska firma Alstom v konzorciu so ŽOS Zvolen. V jej prospech loboval bývalý federálny minister zahraničného obchodu Jozef Bakšay, dnes už občan Českej republiky. Jozef Macejko včera priznal, že Bakšay ho pred tromi mesiacmi navštívil a rozprávali sa aj o tomto tendri. Minister to považuje za normálne, pretože v parlamente ho vraj zase oslovil Moric, ktorý loboval v prospech Švajčiarov.
Macejko aj jeho štátny tajomník Peter Kľučka tvrdia, že lepšia je francúzska ponuka. Do prípadu sa vložil aj poslanec Peter Kresánek. Macejko povedal, že Kľučka Kresánka oslovil ako odborníka a svojho veľmi dobrého osobného priateľa. Práve Kresánkov list odhalil, aké problémy tender v SDKÚ narobil. Postavil proti sebe premiéra a ministra dopravy. Kresánek však premiérovi píše, že „pozadie je pre stranu rovnaké“. Kto list poslal médiám, nie je jasné. Jednoznačne však uškodil premiérovi. (mož)