je občas zahmlená.
Ulf Melzer, marketingový riaditeľ spoločnosti Kraft Foods, materskej firmy bratislavského Jacobs Suchard Figaro: „Každý obchodný vzťah je určitým spôsobom osobným vzťahom. Spolupráca s veľkými reťazcami má výhody aj nevýhody. Sú to profesionáli, čo vám ušetria veľké náklady a zvýšia obrat, ale – každá služba stojí peniaze. A preto na tieto kľúčové zákazky musíme vytvoriť osobitné podmienky. Vždy je to: dáš – berieš. Osobitné výdavky nemusíte platiť vtedy, ak presvedčíte partnera, že aj vy ste seriózni a že mu nezavesíte svoj tovar len tak na krk – staraj sa! Že teda aj sami robíte akcie a chcete pomáhať obchodnému partnerovi zvýšiť jeho obrat.“ Na priamu otázku, či počul o vyžadovaní úplatkov, hovorí, že „na Západe sa to stáva, na Slovensku neviem“.
Franz Berghuber, predseda predstavenstva Rajo po otázke o vyžadovaní úplatkov zakrútil hlavou: „Nepočul som o tom.“
Peter Günther, generálny riaditeľ Henkel Slovensko: „Viem si predstaviť, že regionálni výrobcovia viac podliehajú tlakom než veľkí medzinárodní výrobcovia. Ale je to len moja špekulácia.“
Robert D. Priday, generálny riaditeľ Pivovaru Šariš: „Viesť biznis s veľkými klientmi je bezpochyby zložité.“ A či je to podľa neho spojené s platbami navyše? „Ideme ku kľúčovému zákazníkovi a jemu platíme, ale nebudeme prijímať nerozumné podmienky. Ak zo spolupráce nedokážem mať zisk, nebudem spolupracovať. Už sa to stalo.“ (ru)