rtoval z prvej pozície Škót David Coulthard, ktorému zhasol motor, a v 15. kole odstúpil pre poruchu vozidla z druhej pozície aj druhý jazdec McLarenu Mika Häkkinen. Schumi potom predvádzal v uliciach Monte Carla víťazné sólo. Zásluhu na tom vraj má aj štvorlístok pre šťastie, ktorý mu ráno v deň pretekov dala manželka Corinna a on ho stále nosil pri sebe.
V jednej chvíli uprostred pretekov sa M. Schumacher do vysielačky pýtal, kde sú ostatní súperi. Nikoho nevidel. „Buď pokojný a koncentruj sa. Mysli na Indianapolis…“ odvetil mu športový šéf Ferrari Jean Todt, aby mu pripomenul vlaňajšie preteky v Amerike, kde štyri kolá pred koncom na vedúcej pozícii urobil „hodiny“ - našťastie, na mieste, kde nepoškodil auto a mohol dokončiť víťaznú jazdu. Aj vlani M. Schumacher v Monaku viedol a sa zrazu mu 22 kôl pred koncom poškodil výfuk i zavesenie ľavého zadného kolesa a prvenstvo bolo fuč. „Samozrejme, že také čosi sa môže stať, preto som vždy rád, keď prejdem cieľom a preteky mám už za sebou,“ dodal 32-ročný nemecký jazdec, ktorý v nedeľu v závere už viditeľne šetril svoje auto.
Monako znamenalo veľkú prehru pre tím McLaren-Mercedes. Strieborné šípy nie sú spoľahlivé ako Ferrari. Coulthardovi zhasol motor na štarte v dvoch z posledných troch veľkých cien, pričom pred dvoma týždňami v Rakúsku zostal stáť na štarte jeho fínsky kolega. Dvojnásobný majster sveta Häkkinen nazbieral v siedmich pretekoch iba štyri body a prepadol sa do druhej polovice hodnotenia jazdcov. Lietajúci Fín je v tejto sezóne bez krídel a M. Schumachera v súboji o titul asi neohrozí. Postavenie najvážnejšieho súpera si udržal Coulthard, aj keď po blamáži s motorom na štarte stačil skvelou jazdou zachrániť aspoň dva body za konečné 5. miesto.
„Tisíckrát sme skúšali štart a ani raz sa pri testoch nič nestalo,“ tvrdil športový šéf Mercedesu Norbert Haug, „môžeme sa Davidovi ospravedlniť. Nebola to jeho chyba. Problém vyriešime a v nasledujúcich pretekoch v Kanade budeme znova útočiť!“ (on)