
Domáci jazdec formuly 1 Jacques Villeneuve z tímu BAR na tlačovej besede v Montreale pred nedeľňajšou Veľkou cenou Kanady. FOTO - REUTERS
sa Villeneuva - hoci v tejto sezóne nezískal ani jediný bod.
Väčšina otázok na tlačovke v jeho reštaurácii Newtown sa krútila okolo zotrvania J. Villeneuva v tíme BAR, ktorý nestačí konkurencii najlepších tímov Ferrari, Williams, McLaren a bývalý majster sveta sa tak stráca v priemere. Jacques prvý raz za štyri roky pripustil, že slabé obdobie jeho kariéry mu poškodilo reputáciu.
„Posledné roky sú pre mňa veľmi ťažké,“ priznal 31-ročný Kanaďan a pokračoval: „Uberajú mi energiu a nie vždy je jednoduché koncentrovať sa, aby som vydal zo seba všetko. Pritom robíme nesmierne náročnú prácu, rizikovú, nebezpečnú. Pre mňa je dôležité, aby som sa pred jazdami dobre vyspal a do monopostu nastupoval čerstvý, nezaťažený.“
Jednako J. Villeneuve neľutuje, že po sezóne 1998 presídlil z tímu Williams do novovzniknutého BAR-u. Veľké očakávania sa naplnili len sčasti. „Neľutujem, čo som spravil. Nikdy to nerobím. Ktovie, čo by sa mi prihodilo, keby som išiel do iného tímu. Možno by som sa zranil. Získal som nové skúsenosti, to by ma malo posilniť. Aj keď nezakrývam, že posledné roky boli frustrujúce,“ uviedol majster sveta z roku 1997.
Jacques patrí medzi najlepšie zarábajúcich pilotov F 1, tohto roku si pripíše na konto 21 miliónov dolárov. Na budúci rok, keď sa mu končí zmluva v BAR-e, si prilepší o dva milióny USD navyše. Otázne je, či v BAR-e dovtedy vydrží. „Teraz sa nezamýšľam nad tým, či zostanem v stajni až do konca roku 2003. Chcem pomôcť dizajnérovi Geoffovi Willisovi, aby sme mali čo najlepšie pripravené vozidlá na nedeľňajšiu veľkú cenu,“ zdôraznil. Podľa J. Villeneuva sa auto oproti vlaňajšku príliš nezlepšilo - mechanicky áno, ale aerodynamicky nie. A pritom konkurenčné tímy urobili pokroky.
Kanadskému pilotovi F 1 sa na domácej trati v Montreale nikdy osobitne nedarilo. Pri svojej premiére v roku 1996 skončil síce na Williamse druhý za tímovým kolegom Damonom Hillom z Anglicka, ale potom to už bolo čoraz horšie a horšie. „Rýchly okruh si žiada mierne nastavenie prítlačných krídel, na väčšine iných tratí je to naopak. Menší prítlak robí auto menej stabilným, o to dôležitejšie je presné nastavenie vozidla,“ vysvetľoval, čo chýbalo jeho monopostom.
J. Villeneuve sa nevyhol ani otázke, či si vie predstaviť raz svoju budúcnosť vo Ferrari, v talianskej Scuderii, kde až do tragédie v belgickom Zolderi v máji 1982 jazdil aj jeho otec Gilles. „Každý jazdec by bol rád členom tímu, ktorý vyhráva väčšinu pretekov. Na druhej strane si však neviem predstaviť, že by som bol kolegom Michaela Schumachera s vedomím, že nikdy nad ním nemôžem vyhrať. Takú zmluvu by som nikdy nepodpísal. Aj ja by som si v tíme BAR mohol zariadiť čosi podobné. Ale nikdy by som to nechcel - ako pretekár by som mal zlý pocit. S kolegom Olivierom Panisom zakaždým súperíme o lepšie umiestenie,“ narážal na tímový poriadok vo Ferrari.
Jacquesa príde v nedeľu povzbudiť okrem mamy, sestra, aj snúbenka Ellen Greenová. Devätnásťročná blondína z Ameriky je baletkou a taktiež často cestuje. V nedeľu si však musí nájsť čas, lebo Veľká cena Kanady v Montreale na okruhu Gillesa Villeneuva je pre celú krajinu a osobitne pre rodinu Villeneuvovcov mimoriadnym sviatkom.
ONDREJ GAJDOŠ