stavebným podnikom, riaditeľ Hydrostavu o ničom nevie a jeho firma v stavbe pokračuje.
„Nie je pravda, že by nám Slovenská správa ciest doručila nejaký list, ktorým odstupuje od zmluvy na stavbu diaľnice D1 Ladce - Sverepec. Ani sme neodmietli prijať poštovú zásielku od správy ciest. Medzi Hydrostavom a Slovenskou správou ciest prebieha v posledných dňoch intenzívna písomná komunikácia, v ktorej sa odstúpenie od zmluvy nevyskytlo,“ tvrdí Leonard Grožaj, generálny riaditeľ Hydrostavu.
Iný názor má šéf Slovenskej správy ciest Dušan Matonka: „Hydrostav si už dlhodobo neplní zmluvné povinnosti, neuhrádza svoje dlhy a spĺňa podmienky na vyhlásenie konkurzu. Odstúpenie od zmluvy sme mu doručili 30. mája niekoľkými spôsobmi.“ Správa ciest z pozície investora na zostávajúci objem prác medzi Ladcami a Sverepcom uzavrela novú zmluvu s Doprastavom, ktorý sa v pôvodnom tendri umiestnil na druhom mieste.
Strata zákazky na diaľničný úsek na severnom Slovensku môže podľa viacerých odborníkov Hydrostav potopiť. Táto kedysi silná stavebná skupina zmenila pred pár dňami majiteľa. Za novými akcionármi údajne stojí finančná skupina Istrokapitál, ktorej zástupcovia to popierajú, no pripúšťajú, že o stavebnú časť Hydrostavu majú záujem.
Prepojenie na silného finančného žraloka existuje aj na druhej strane. Doprastav, ktorý je dnes na stavebnom trhu jednotkou, veľmi úzko spolupracuje so Sláviou Capital. Finančne silné konzorcium týchto dvoch spoločností sa uchádza v tendri o Banku Slovakiu.
Diaľničný úsek Ladce - Sverepec je nevyhnutným článkom spojenia juhozápadnej Európy so severoeurópskou diaľničnou magistrálou Via Baltica. Celistvá diaľnica by sa mala o niekoľko rokov tiahnuť od poľského Zwardoňa až po hraničný priechod v bratislavskej Petržalke. Na severe aj juhu bude diaľnica napojená na poľskú alebo rakúsku diaľničnú sieť.
Po spojení Čadce s Bratislavou sa diaľničná výstavba preorientuje smerom na východ a za necelých dvadsať rokov by malo dôjsť k prepojeniu Žiliny, Popradu, Prešova a Košíc. Celkovo ostáva ešte vybudovať približne 300 kilometrov diaľnic a 300 kilometrov rýchlostných komunikácií.
TOMÁŠ VELECKÝ