Nevedia, kto postaví diaľnicu

BRATISLAVA - Niekoľkokilometrový diaľničný úsek južne od Považskej Bystrice sa stal predmetom sporu problémového Hydrostavu a Slovenskej správy ciest. Zatiaľ čo zástupcovia správy ciest verejne hovoria o rozviazaní zmluvy o výstavbe diaľnice s krachujúcim

stavebným podnikom, riaditeľ Hydrostavu o ničom nevie a jeho firma v stavbe pokračuje.

„Nie je pravda, že by nám Slovenská správa ciest doručila nejaký list, ktorým odstupuje od zmluvy na stavbu diaľnice D1 Ladce - Sverepec. Ani sme neodmietli prijať poštovú zásielku od správy ciest. Medzi Hydrostavom a Slovenskou správou ciest prebieha v posledných dňoch intenzívna písomná komunikácia, v ktorej sa odstúpenie od zmluvy nevyskytlo,“ tvrdí Leonard Grožaj, generálny riaditeľ Hydrostavu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iný názor má šéf Slovenskej správy ciest Dušan Matonka: „Hydrostav si už dlhodobo neplní zmluvné povinnosti, neuhrádza svoje dlhy a spĺňa podmienky na vyhlásenie konkurzu. Odstúpenie od zmluvy sme mu doručili 30. mája niekoľkými spôsobmi.“ Správa ciest z pozície investora na zostávajúci objem prác medzi Ladcami a Sverepcom uzavrela novú zmluvu s Doprastavom, ktorý sa v pôvodnom tendri umiestnil na druhom mieste.

SkryťVypnúť reklamu

Strata zákazky na diaľničný úsek na severnom Slovensku môže podľa viacerých odborníkov Hydrostav potopiť. Táto kedysi silná stavebná skupina zmenila pred pár dňami majiteľa. Za novými akcionármi údajne stojí finančná skupina Istrokapitál, ktorej zástupcovia to popierajú, no pripúšťajú, že o stavebnú časť Hydrostavu majú záujem.

Prepojenie na silného finančného žraloka existuje aj na druhej strane. Doprastav, ktorý je dnes na stavebnom trhu jednotkou, veľmi úzko spolupracuje so Sláviou Capital. Finančne silné konzorcium týchto dvoch spoločností sa uchádza v tendri o Banku Slovakiu.

Diaľničný úsek Ladce - Sverepec je nevyhnutným článkom spojenia juhozápadnej Európy so severoeurópskou diaľničnou magistrálou Via Baltica. Celistvá diaľnica by sa mala o niekoľko rokov tiahnuť od poľského Zwardoňa až po hraničný priechod v bratislavskej Petržalke. Na severe aj juhu bude diaľnica napojená na poľskú alebo rakúsku diaľničnú sieť.

SkryťVypnúť reklamu

Po spojení Čadce s Bratislavou sa diaľničná výstavba preorientuje smerom na východ a za necelých dvadsať rokov by malo dôjsť k prepojeniu Žiliny, Popradu, Prešova a Košíc. Celkovo ostáva ešte vybudovať približne 300 kilometrov diaľnic a 300 kilometrov rýchlostných komunikácií.

TOMÁŠ VELECKÝ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 527
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 192
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 861
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 972
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 749
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 794
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 477
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu