Škodovky idú hore, ostatní sa ešte nerozhodli

BRATISLAVA - Najpredávanejšia značka áut na slovenskom trhu Škoda bude od júla drahšia o tri tisícky. Vylúčené nie je ani zdraženie ostatných vozidiel dovážaných na Slovensko.


Už od vzniku Recyklačného fondu vŕta dovozcom v hlave, aký poplatok doň budú odvádzať. Hovorilo sa o piatich tisícoch, ale malo by to byť o dve tisícky menej. Rozhodne vyhláška, ktorá vyjde v najbližších dňoch.


ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR


BRATISLAVA - Najpredávanejšia značka áut na slovenskom trhu Škoda bude od júla drahšia o tri tisícky. Vylúčené nie je ani zdraženie ostatných vozidiel dovážaných na Slovensko.

Dôvodom je trojtisícový poplatok, ktorý budú dovozcovia za každé auto odvádzať do Recyklačného fondu. Vyhláška ministerstva životného prostredia, ktorá odvod upravuje, vyjde ešte tento mesiac a začne platiť od prvého júla. Potvrdil to Pavel Zahradníček, vedúci sektora vozidiel v Recyklačnom fonde. „Týka sa to každého dovozcu bežných osobných a malých nákladných vozidiel do 3,5 tony,“ spresnil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nový odvod pôjde buď na úkor vrecka importérov, alebo ho budú znášať zákazníci v podobe vyšších cien.

„Celkom jednoznačne,“ reagoval Radovan Cengel, šéf divízie Škoda na otázku o prípadnom premietnutí odvodu do cien vozidiel. Ako vysvetlil, ceny sú už teraz na hranici možností importéra, keďže škodovky predražuje silná česká koruna. Zvyšné náklady v podobe odvodu už preto importér nemôže znášať bez vplyvov na ceny.

Zdroj ZAP SR

Ostatní dovozcovia z prvej päťky najpredávanejších značiek sa k veci ešte nevedeli definitívne vyjadriť.

Dovozca vozidiel Volkswagen, Porsche a Audi si ponecháva do júla čas na rozmyslenie. „Zatiaľ sme neprijali žiadne zásadné stanovisko, uvidíme aj podľa toho, ako sa zachová konkurencia,“ povedal Peter Mitura z oddelenia Public Relation Porsche Slovakia.

SkryťVypnúť reklamu

Konkurenční dovozcovia francúzskych vozidiel Renault, Peugeot a Citroen o probléme rokovali práve včera. Dozvedeli sme sa stanovisko importérov značiek Peugeot a Citroen, ktorí zatiaľ o zdražovaní neuvažujú. Podľa Františka Barabáša, technického riaditeľa dovozcu áut Citroen, je zvýšenie nákladov riešiteľné v rezervách firmy.

Získali sme aj vyjadrenie dovozcu vozidiel Daewoo. „Zatiaľ nie sme úplne rozhodnutí,“ povedal Pavol Závodný, zástupca obchodného riaditeľa Daewoo Motor Slovakia.

Pôvodne sa uvažovalo o odvode vo výške až päťtisíc korún na jedno auto. Tak to upravuje aj zákon o odpadoch. Aj z prostredia importérov pritom prenikajú informácie, že odvod znížil účinný lobing importérov, ktorí sa obávali možných vplyvov na predajnosť. Samotní dovozcovia zatiaľ výške odvodu príliš neveria a počkajú si až na jej zverejnenie vo vyhláške. Peniaze získané z odvodov majú byť použité na odstraňovanie odpadu pochádzajúceho z automobilového priemyslu.

SkryťVypnúť reklamu

NAJPREDÁVANEJŠIE ZNAČKY
(január - apríl 2002)

značka predaj podiel

na trhu

(v %)

Škoda 9067 46,98

Renault 1850 9,59

Volkswagen 1439 7,46

Peugeot 1149 5,95

Citroen 722 3,74

Fiat 702 3,64

Daewoo 630 3,26

Opel 559 2,90

Toyota 558 2,89

Seat 526 2,73

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 956
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 260
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 135
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 518
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 623
  6. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 350
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 342
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 270
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu