BRATISLAVA - Najefektívnejšou reklamnou kampaňou za minulý rok bol šot EuroTelu s opakujúcimi sa veršami „Padá sniežik, padá, padá sniežik, padá, ej, ale som rada, ej, ale som rada…“ z dielne reklamnej agentúry MARK/BBDO. Spolu s ním aj reklamná kampaň tej istej agentúry na mliečne výrobky značky Rajo. Rozhodla tak porota súťaže Effie Slovakia - obe kampane (Dvakrát viac a Rajo) získali Striebornú Effie. Zlato porota neudelila.
Reklama splní svoj účel podľa toho, koľko ľudí presvedčí, aby sa rozhodli tovar kúpiť. Na rozdiel od súťaže Zlatý klinec, kde sa posudzuje hlavne kreativita tvorcov reklamy, pri oceneniach Effie sa posudzuje efektivita výsledku ich práce - či splnil základný cieľ (spravidla zvýšiť predaj výrobku). Porota posudzuje všetko, čo patrí k dobrému marketingovému programu: plánovanie, prieskum trhu, kreativitu a account managment.
Štvrtý ročník súťaže efektivity marketingovej komunikácie Effie Slovakia zorganizoval Klub reklamných agentúr Slovenska v bratislavskom divadle Astorka.
Bronzovú Effie získala kampaň Quatro - nákup na splátky v predajni pre klienta Quatro, a. s., od reklamnej agentúry Wiktor/Leo Burnett. Kampaň s motívmi nahých siluet v modro-zlatom ladení priniesla klientovi dvojnásobný predaj zákazníckych kariet oproti plánu. Wiktor/Leo Burnett si v stredu večer odniesol ešte jednu Bronzovú Effie za vianočnú reklamnú kampaň na kartu Prima pre Globtel.
Bronzovú Effie získala aj reklamná kampaň pre Hospodárske noviny z dielne agentúry Soria & Grey.
Súťažilo devätnásť kampaní v siedmich kategóriách - od kampaní na jedlo, nápoje, kozmetiku až po finančné služby a kampane pre neziskové organizácie.
Vianočná kampaň EuroTelu Dvakrát viac získala v marci aj Strieborný klinec. (hr)