Ľudia z únie: Rozšírenie? Aké?

BRUSEL – Obyvatelia Európskej únie nepoznajú Slovensko ani nemajú záujem dozvedieť sa o ňom viac. Nechcú k nám cestovať, ísť na dovolenku, žiť tu ani pracovať. Takéto výsledky prináša nový prieskum Eurobarometer, ktorý včera zverejnila Európska kom

BRUSEL – Obyvatelia Európskej únie nepoznajú Slovensko ani nemajú záujem dozvedieť sa o ňom viac. Nechcú k nám cestovať, ísť na dovolenku, žiť tu ani pracovať. Takéto výsledky prináša nový prieskum Eurobarometer, ktorý včera zverejnila Európska komisia.

Len jeden zo sto obyvateľov 15 členských krajín únie sa cíti veľmi dobre informovaný o blížiacom sa východnom rozšírení, za dobre informovaných sa považuje 12 percent. Ľudia nielenže málo vedia, ale v podstate ani nič vedieť nechcú, lebo ich rozšírenie nezaujíma – 91 percent nemá na kandidátske krajiny žiadnu väzbu a 41 percent sa o nich nechce dozvedieť nič viac.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

O tom, že sa Slovensko uchádza o členstvo v únii, vie len 16 % jej obyvateľov. Slovensko je tak spolu s Litvou a Slovinskom najmenej známou kandidátskou krajinou. Väčšina obyvateľov únie nevie, ktoré krajiny sa o členstvo uchádzajú. Najznámejšie je Poľsko (40 %), Turecko (39) a Česko s Maďarskom (31 %).

Viac informácií o Slovensku by chcelo mať len desať percent opýtaných, čo je najmenej zo všetkých 13 kandidátskych krajín.

Hoci nepriaznivé výsledky sa týkajú všetkých kandidátskych krajín, Slovensko sa v každej z otázok umiestnilo medzi poslednými tromi či štyrmi z 13 skúmaných krajín.

„Tieto čísla nie sú dobré a nemožno ich brať na ľahkú váhu,“ povedal k výsledkom prieskumu hovorca Európskej komisie Jonathan Faull. Podotkol, že komisia robí pre informovanie verejnosti, čo môže, hlavné bremeno tejto práce však spočíva na politikoch členských krajín.

SkryťVypnúť reklamu

Prieskum sa uskutočnil na vzorke 16 000 respondentov v 15 krajinách únie v januári a februári. (tasr, čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 910
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 864
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu