Suma pozostáva z ceny 207,90 Sk za používanie prípojky a z poplatku 18,50 Sk za prenájom telefónneho prístroja (za prenájom telefónneho aparátu platia všetci, ktorí si ho vlani neodkúpili za korunu od Slovenských telekomunikácií). Takže len samotná možnosť byť volaný zvonku vychádza mesačne na 207,90.
Niektorí zákazníci Slovenských telekomunikácií zvažujú, či sa im viac oplatí mať pevnú linku, alebo ju odhlásiť a kúpiť si radšej mobilný telefón. Istá Bratislavčanka, ktorá mala dlhodobo bežné mesačné účty 800-900 korún, dostala pred vlaňajšími Vianocami účet so sumou 1200 korún. „Vôbec som netelefonovala viac než predtým,“ tvrdí s istotou. Účet reklamovala, zaplatila si aj dodatočný výpis hovorov, z ktorého si však nevedela vyvodiť opodstatnenosť rôznych zarátaných súm za telefonáty s rovnakými impulzmi. Nakoniec sa rozhodla pevnú linku zrušiť a zaobstarala si mobil. „Mesačne mi to teraz vychádza na 1100-1300 korún pri rovnakej frekvencii telefonovania. Oproti pevnej linke je to drahšie asi o tretinu,“ hovorí.
Mnohí klienti si nechávajú paralelne domácu linku aj mobil. Pevným linkám nahráva najmä to, že široký okruh volajúcich nemusí dotyčného volať na mobil za vysoké minútové sadzby. Neraz je počuť argumenty typu: „Viete si predstaviť, že by mi stará mama mala volať denne na mobil?“
(ter)