VW chce „omladiť“ starnúce značky

LONDÝN - Nový šéf nemeckého koncernu Volkswagen Bernd Pischetsrieder verí, že jeho stratégia nových značiek a ponuky luxusných áut prispejú k rastu ziskov najväčšej automobilky v Európe. Prezident VW na jednom z prvých stretnutí s novinármi po aprílovom .

LONDÝN - Nový šéf nemeckého koncernu Volkswagen Bernd Pischetsrieder verí, že jeho stratégia nových značiek a ponuky luxusných áut prispejú k rastu ziskov najväčšej automobilky v Európe. Prezident VW na jednom z prvých stretnutí s novinármi po aprílovom nástupe do funkcie uviedol, že firma zatiaľ dosiahla „iba 50 % z toho, čoho je schopná“. Pischetsrieder sa funkcie ujal v čase, keď viacerí investori dvíhajú varovný prst nad schopnosťou VW dosiahnuť aspoň takú úroveň zisku ako v minulom roku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa analytikov firme VW, ktorá v porovnaní napríklad s francúzskou automobilkou PSA Peugeot-Citroen predáva sortiment starnúcich značiek, hrozí útlm globálneho dopytu. Nový šéf dnes novinárom predstavil svoju stratégiu zvýšenia tržieb založenú na jasnom definovaní výrobných priorít. Niektoré zo značiek VW stratili svoju identitu, lebo sa pri ich tvorbe dodržiavala takzvaná „jedna platforma“. Táto stratégia bývalého šéfa VW Ferdinanda Piecha pomohla výrazne znížiť výrobné náklady automobilky.

SkryťVypnúť reklamu

Nový šéf VW sa vyjadril aj o zvyšovaní ziskov, ktoré zaujímajú investorov. Podľa vlastných slov „nie je na poste preto, aby maximalizoval objem tržieb, ak nebude súčasne zvyšovať zisk.“ Pischetsrieder „nemieni platiť za zvyšovanie podielu na trhu“. V marci medziročne klesol podiel VW na trhoch západnej Európy na 17 % z minuloročnej hodnoty 18,3 % po zvýšení podielu automobilky Peugeot. (tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 341
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 902
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 689
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 181
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 698
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 300
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 707
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 604
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu