Poisťovne zatiaľ internet veľmi nevyužívajú

Poisťovanie prostredníctvom internetu je na Slovensku zatiaľ ešte len v „plienkach“. Počet zmlúv takto uzavretých je v porovnaní s celým poistným trhom veľmi nízky. Dá sa povedať, že je to spôsobené opatrným prístupom ľudí k uzatváraniu poistiek na intern

ete, obmedzenou ponukou poistení, ale aj slabou reklamou tejto možnosti poisťovňami. Kým bankové služby cez internet sú čoraz bežnejšiea občania sú na ne už zvyknutí, poistenie na internete vnímajú poisťovne ako dodatkovú službu a ponúka ho len zopár spoločností.

Podľa údajov Úradu pre finančný trh v minulom roku poisťovali cez internet štyri poisťovne, ktoré uzavreli 1200 zmlúv s predpísaným poistným 21 miliónov korún. V roku 2000 to bolo len 425 zmlúv. Ponuka poistenia na internete je obmedzená na jednoduchšie typy, najrozšírenejšie je cestovné, ale predáva sa napríklad aj povinne zmluvné poistenie áut. Na internetovej stránke poisťovne stačí vyplniť formulár s osobnými údajmi a vytlačiť si zmluvu. Netreba ju ani podpisovať, zaplatenie je potvrdením platnosti zmluvy. Platiť sa pritom dá napríklad prostredníctvom internet bankingu alebo zaplatením poštovej poukážky na pošte. „Mali sme ľudí, ktorí to len vyskúšali,“ povedala hovorkyňa Slovenskej poisťovne Lucia Bombošová. Vyplnili si formulár, odoslali ho, ale nakoniec nezaplatili. Union, ktorá ponúka na internete cestovné poistenie, uvažuje o rozšírení ponuky. Išlo by však o také druhy poistenia, kde nie je potrebná obhliadka, povedala členka predstavenstva Union Elena Májeková. Ľudia častejšie využívajú internetové stránky poisťovní ako zdroj informácií o ponuke produktov. Niektoré spoločnosti umožňujú nahlasovanie poistných udalostí po sieti. Prípadne si potenciálny klient môže objednať stretnutie s poisťovacím agentom. Na Západe už pôsobia internetové spoločnosti, ktoré fungujú ako poisťovací makléri. Na svojich stránkach ponúkajú rôzne poistky - aj životné - od rôznych spoločností. Záujemca si môže porovnať ich podmienky a ceny, čo je bez internetu časovo veľmi náročné, a potom sa cez internet aj poistiť. Aj keď je táto služba lacnejšia, tiež sa presadzuje len pomaly. Prevádzkovatelia stránok sú však optimistickí a očakávajú, že v budúcnosti sa bude uzatvárať na sieti veľký podiel poistiek. (gk)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  2. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  3. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  4. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  7. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  8. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 307
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 752
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 212
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 608
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 392
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 140
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 761
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 530
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu