Slováci ešte stále vnímajú poistenie ako nutné zlo

„Viac ako polovica Slovákov nevie, v ktorej poisťovni by si uzavreli poistku,“ vyplýva z prieskumu spoločnosti GfK. Pre skoro trid-siatku slovenských poisťovateľov to znamená, že na trhu je ešte veľký počet potenciálnych klientov, ktorých môžu získať.

„Pokiaľ je to percento také veľké, znamená to výzvu pre ktorúkoľvek poisťovňu,“ povedala hovorkyňa Slovenskej poisťovne Lucia Bombošová. Najlepšie v prieskume dopadol Allianz, ktorý si v prieskume vybralo o niečo viac ako desať percent opýtaných. „Poistenie je vo všeobecnosti ešte stále chápané ako nutné zlo, na ktorom by sa malo zarobiť,“ povedal člen predstavenstva Generali poisťovne Miloš Kmety. Ako dodal, názor, že poistenie a najmä životné predstavuje istotu do budúcnosti a zabezpečenie na starobu, je menšinový.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Rast životného poistenia v posledných rokoch naznačuje, že ľudia si začínajú uvedomovať význam životného poistenia. V minulosti však boli neživotné poistenia - ako auto alebo byt - uprednostňované. Ako dodala Bombošová, na západe je pomer peňazí ply-núcich na životné poistenie a neživotné poistenie rovnaký, prípadne ide viac na životné. U nás ešte stále prevláda neživotné poistenie, ale vďaka rýchlemu rastu životného a stagnácii neživotného, ktoré narastá hlavne vďaka zvyšovaniu cien povinného poistenia áut, sa tento rozdiel postupne zmenšuje.

Podľa predstaviteľov poisťovní slovenský trh ešte nie je nasýtený v žiadnom druhu pois-tenia, ešte všade existuje priestor na rast. „V neživotnom poistení sú relatívne najviac pois-tené motorové vozidlá,“ povedal Kmety a dodal, že ostatné druhy, aj životné, majú ešte veľké rezervy. Podľa predbežných výsledkov Slovenskej asociácie poisťovní predpísané poistné, suma, ktorú mali poisťovne dostať od klientov, dosiahla na konci minulého roku 32 miliárd korún, čo predstavuje 17-percentný nárast oproti predošlému roku. Z toho 14 miliárd išlo na životné a 18 miliárd na neživotné poistenie. (gk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 574
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 290
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 083
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 297
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 926
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 852
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu