Zo šesťdesiatich značiek s trhovou hodnotou viac ako miliardy dolárov je až 36 zo Spojených štátov. Značky „made in USA“ obsadili dokonca všetky miesta v prvej desiatke rebríčka. Najdrahšou neamerickou obchodnou známkou sú fínske mobily Nokia.
Za touto značkou nasleduje nemecký Mercedes a potom švajčiarska instantná káva Nescafé. V širšom rebríčku sa dobre darí hlavne značkám spotrebného tovaru. Jednoznačne dominujú čaj Lipton, prací prášok Ariel, pivo Guinness alebo hygienické vložky Always.
Značky z východnej Európy až na pár výnimiek medzi tými najznámejšími nenájdete. Dobré postavenie majú v tomto smere iba značky spoza rieky Moravy.
České ochranné známky typu Budvar, Škoda či Pilsner Urquell majú takisto nemalú hodnotu pohybujúcu sa rádovo v miliardách českých korún. V porovnaní s najcennejšími svetovými značkami však ide o takmer neporovnateľné čísla.
Ceny tradičných českých ochranných známok v minulosti utrpeli hlavne problémami výrobcov. Takýto osud postihol kedysi veľmi známe logo ČKD na maskách električiek jazdiacich po celom svete.
ČKD však vlani výrobu električiek predalo nemeckej firme Siemens a nie je jasné, či Nemci budú mať záujem ďalej používať iniciály zakladateľov podniku.
(tv, čtk)