v Afrike a južnej Ázii.
Podvýživa detí - plán bol znížiť závažnú a miernu podvýživu pri deťoch do päť rokov na polovicu. V rozvojových krajinách sa znížila iba mierne - z 32 na 28 percent. Podvýživa je riziková z hľadiska ochorení detí do budúcnosti a spomaľuje ich vývoj.
Základné vzdelanie - plán bol dosiahnuť všeobecný prístup k základnému vzdelaniu tak, aby 80 percent detí dokončilo základnú školu. V porovnaní s 80 percentami v roku 1990 sa v roku 2000 zapísalo približne 82 percent detí v školskom veku do základnej školy alebo sa zúčastňovalo na nejakom vyučovaní. Ale počet tých, čo dosiahnu úplné základné vzdelanie, zostáva stále oveľa nižší - až štvrtina žiakov, ktorí začali školskú dochádzku, prestáva chodiť do školy pred dosiahnutím piateho ročníka. Takmer 120 miliónov detí nechodí do školy vôbec.