ŠTUTGART - Divízia Mercedes-Benz Passenger Cars & smart, ktorá je súčasťou koncernu DaimlerChrysler Group, predala za prvé tri mesiace tohto roku na celom svete 292 500 vozidiel, čo jej prinieslo príjmy 11,9 miliardy eur. Spoločnosť dosiahla zisk 653 miliónov eur, čím sa priblížila úrovni zisku za prvý štvrťrok predošlého roku. Údaje vyplývajú z materiálov zverejnených spoločnosťou.
Celkový predaj osobných áut značky Mercedes-Benz v počte 264 100 prevýšil očakávania a takmer sa vyrovnal rekordom z roku 2001. Kým súhrnný predaj v Nemecku klesol oproti prvému kvartálu vlaňajška o dve percentá, v západnej Európe s výnimkou Nemecka vzrástol o tri percentá a v USA o sedem percent.
Výrazné zvýšenie celkového predaja automobilov triedy A o 11 percent na úroveň 47,2 tisíca spôsobil najmä dopyt po novom modeli s dlhým rázvorom. Prírastok v predaji triedy C o 15 percent, čiže o 102-tisíc vozidiel, nastal vďaka značnému dopytu po športových dvojsedadlových autách. Pozitívne boli aj výsledky odbytu nového roadsteru SL, ktorého spoločnosť za prvý štvrťrok predala 7,7 tisíca kusov. Predaj triedy S sa nezmenil, trieda E zaznamenala mierny pokles súvisiaci s tým, že nový sedan v tomto segmente je na trhu len od polovice marca. (sita)