BRATISLAVA – Chceli by ste, aby vás oslovovali manažér? Dnes to nie je nič zložité. Stačí si nájsť firmu, ktorá používa zahraničné názvy, a z údržbára sa razom stane maintenance manager. Silnému módnemu trendu kopírovať zahraničné firmy, ktoré k nám prichádzajú, podľahli aj niektoré typicky slovenské firmy so slovenskými majiteľmi. A tak sa prerábajú štruktúry a tlačia nové vizitky.
„Dnes sa skoro na každej škole, každej fakulte – od filozofickej, ekonomickej, sociálnej, pedagogickej – vyučuje manažment. Je to obchodný zámer smerom k študentom a k ľuďom, ako ich získať pre prácu. Je to umelé. Máme čoraz viac prezidentov a manažérov,“ hovorí psychológ Julián Lučanský. „Pri dverách vám zazvoní manažér predaja a ponúka vám hrnce. To s manažovaním nemá nič spoločné.“
Lučanský tvrdí, že sme v takej etape a musíme ňou prejsť. „Je to nezrelosť a mnoho ľudí na zahraničné názvy naletí. Znejú záhadne. A, samozrejme, dvíhajú sebavedomie. Našťastie sú ľudia, ktorí si nepotrebujú vymýšľať ani tituly, ani zahraničné názvy na vizitku, a každý si ich váži. Keď je niekto dobrý lekár a nemá pri dverách napísané všetky tituly a zahraničný názov, a iný lekár je horší, ale pred menom má množstvo titulov, aj tak všetci pôjdu k tomu prvému, lebo má lepšiu povesť medzi pacientmi. Ak pacient náhodou ide k tomu druhému, zažije sklamanie a vráti sa k pôvodnému lekárovi. Musíme zažiť podobné sklamania.“ (rf)