Víťazstvo je kolektívnym dielom

Aj bývalému reprezentačnému trénerovi JÁNOVI ŠTERBÁKOVI, ktorý včera podpísal ročné predĺženie zmluvy s Popradom, slovenskí hokejisti triumfom nad Švédskom prudko zlepšili náladu.


ŠTARTFOTO – JÁN SÚKUP



V čom je základ nášho úspechu?

„V druhej a tretej tretine sme perfektne zvládli organizáciu defenzívy a za trpezlivosť v útočnej aktivite sme sa dočkali zaslúženej odmeny. Navyše sme mali viac vyložených šancí ako súper. Napríklad samostatný nájazd Nagya.“

Koho by ste vyzdvihli?

„Bolo to typické kolektívne dielo s perfektným prístupom každého hráča. Dôležité bolo, že sa skvele rozchytal Lašák. Účinná bola taktika, že sme Švédov nenaháňali zbytočne v ich obrannom pásme, no v našom sme dobre vykrývali priestor a v súbojoch jeden na jedného sa už nepresadzovali. Švédi pôsobili, akoby nemali svoj deň, čo je však dôsledkom toho, že sme im veľa nedovolili.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Neprekvapilo vás, že praví krídelníci Šatan s Bondrom sa stretli v jednom útoku. Bondra sa zo svojho miesta ortodoxného pravého krídla nepresunul vo Washingtone ani po príchode Jágra. V našej reprezentácii zrazu fungoval na ľavom.

„Určite to bolo po dohode našich skúsených profesionálov. Je zrejmé, že z pohľadu herných návykov je lepšie sústrediť hráčov z NHL do spoločných formácií. Šatan dlho vyzeral navonok nevýrazne, no svoju veľkosť potvrdil kľúčovým vyrovnávajúcim gólom. Peter Bondra napriek tomu, že je to typický brejkový hráč, zase až s nenormálnou snahou vypomáhal v obrane.“

Tá býva našou chronickou slabinou.

„V tomto zápase sa jasne potvrdilo, že práve poctivý návrat krídelníkov je receptom.“

Ako vidíte naše šance ďalej?

„Verím, že sa mužstvo bude ešte zlepšovať. S príchodom Višňovského a od štvrťfinále aj Pálffyho so Stümpelom sa určite zvýši jeho údernosť v útoku. Najdôležitejšie pre mňa je, že chlapci vystupujú skromne, no pritom sebavedome. To je základ vnútornej sily tímu.“

SkryťVypnúť reklamu

Česi?

„ Proti slabším súperom hrali akosi benevolentnejšie. Majú dosť sebavedomia, aby si to mohli dovoliť. V pravý čas však určite zapnú.“

Okruh favoritov?

„Vyrovnaný. Okrem domácich oba zámorské tímy, Fíni, Rusi. Všetky mužstvá chcú veľmi vyhrávať už v tejto fáze turnaja. Na doraz sa však pôjde až od štvrťfinále. Tam bude previerka taktiky pod tlakom a môžeme sa tešiť na vzrušujúce zážitky.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 597
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 330
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 720
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 153
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 357
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 860
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 889
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 367
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu