Ivan Šroněk: Kultúra v medzinárodnom podnikaní (recenzia)

Ako sa uvádza v úvode publikácie, každý, kto predáva výrobok, poskytuje služby, investuje alebo inak podniká v inej krajine, mal by popri technických, odborných, obchodných, platobných a ďalších podobných znalostí ovládať čo-to o kultúre danej krajiny.

Znamená to poznať prostredie, v ktorom sa bude pohybovať. Veľa výrobkov a služieb pre ich špecifické vlastnosti je možné predať kdekoľvek, sú však aj výrobky, ktoré takýmto niečím nedisponujú. Preto treba čerpať zo znalostí danej krajiny, regiónu, národa. Môžu mať totiž pre medzinárodné podnikanie značný význam a podstatne znižujú možnosť nepríjemných prekvapení.

Prvá časť knihy sa zaoberá všeobecnejšími otázkami vzťahu kultúry, resp. kultúrnych rozdielov, zvláštností a odlišností a hospodárskych stykov so zahraničím. Svoj priestor tu dostáva aj spojenie kultúra a etiketa a kultúra a etika podnikania. Takisto sa autora zastavujú aj pri tom, ako sa kultúra a jej odlišnosti prejavujú vo vybraných formách hospodárskych stykov so zahraničím, predovšetkým v oblasti medzinárodného obchodu, medzinárodného cestovného ruchu a tiež v oblasti bankovníctva. Netreba však zabúdať ani na časté problémové oblasti, ako tzv. kultúrny šok, ktorý je spôsobený psychologickým zmätkom pri strete s prostredím úplne odlišným, ako bol človek doposiaľ zvyknutý, ďalej kultúrna predpojatosť, etnocentrizmus či zjednodušené vnímanie iných národov.
V ďalšej časti sa už potom hovorí o vybraných krajinách alebo skupinách krajín - Európa, arabské štáty, Blízky východ, Ázia, Afrika, Severná Amerika, Latinská Amerika a Austrália a Nový Zéland. Prílohou je charakteristika vybraných náboženstiev vo vzťahu k ekonomike.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 316
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 130
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 343
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 898
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 874
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 382
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu