Z Chorvátska nás vytláčajú dovolenkári z Európskej únie

BRATISLAVA – Hoci Chorvátska turistická centrála ubezpečuje, že ceny pobytov pri Jadranskom mori odvlani nestúpli, slovenské cestovné kancelárie to vidia inak. Podľa nich jadranská dovolenka nielenže zdražela, ale Slovákov vytesňujú z Istrie a neďa

BRATISLAVA – Hoci Chorvátska turistická centrála ubezpečuje, že ceny pobytov pri Jadranskom mori odvlani nestúpli, slovenské cestovné kancelárie to vidia inak. Podľa nich jadranská dovolenka nielenže zdražela, ale Slovákov vytesňujú z Istrie a neďalekých letovísk západní klienti, ktorých chorvátski hotelieri nezakryte uprednostňujú.

„Celá Makarska riviéra na chorvátskom pobreží je pre nás stopnutá. Začali sa im vracať Nemci, v špičke sezóny im dávajú prednosť,“ hovorí generálny riaditeľ Saturu Dušan Muňko. Kým po minulé roky mu Chorváti bez problémov držali ubytovacie kapacity, ktoré mohol turistom predávať až do 30 dní pred termínom, teraz už nie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Z obáv, či sa podarí predať všetky objednané júnové pobyty v Chorvátsku, ich Satur ponúka už teraz so zľavou „na poslednú chvíľu“.

Podobné skúsenosti s Chorvátskom má piešťanská cestovka Fifo. Jej šéf Tibor Bajaník tvrdí, že cenovo šlo hore asi o 20 percent. „Stále viac tamojších hotelov si najíma zahraničný manažment, ktorý zapĺňa kapacity západnými turistami, to pre nás zvyšuje cenu a našim dovolenkárom sa Istria vzďaľuje,“ hovorí. Košická cestovka Orostour Chorvátsko celkom vypustila. Jej majiteľ Jozef Oros hovorí: „Našinec pozerá na to, čo si môže počas dovolenky dovoliť aj mimo zaplatených služieb, a v Chorvátsku je život drahý. Začali im tam chodiť klienti z únie, ktorí míňajú viac ako naši. Chorváti tomu prispôsobili aj ceny.“

Cestovky sa väčšinou zhodujú, že celkove tohtoročné dovolenky nešli s cenami hore. Podľa Muňka „ľudia stále nemajú peniaze, zvýšenie cien by spôsobilo nepredajnosť zájazdov“. (ru)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 312
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 907
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 385
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu