Jednou z najvzrušujúcejších vecí na ekonomike a podnikaní je začať niečo nové zvnútra niečoho starého - spustenie nových produktov alebo služieb, alebo sťahovanie sa na nový trh. Nie je to len nápor, ale je to aj jedna z najuspokojivejších ciest k rastu.
Pamätajte na tri pravidlá:
1. Vložte veľa na začiatku.
Do vedúcich pozícií dajte najlepších a najodhodlanejších. Firmy majú sklon určovať veľkosť svojich investícií do nového podnikania podľa prvých tržieb alebo ziskov. To je krátkozraké. Investície do výskumu, rozvoja a marketingu by mali mať rozsah, akoby podnikanie malo byť absolútnym víťazom. Voľba ľudí by sa mala diať s rovnakým postojom.
2. Urobte prehnané haló o potenciálnom význame nového podnikania.
Nové podniky potrebujú organizované roztlieskavanie. Nie je to len o tom, že najvyšší riaditelia urobia hluk. Skôr ide o poskytnutie sponzorstva novým podnikom.
Pre nové podnikanie je kľúčové, aby bolo viditeľné v organizácii. Malo by sa zodpovedať o dve úrovne vyššie, než vyplýva z tržieb, najlepšie priamo generálnemu riaditeľovi. Pripúšťame, že robiť veľké haló okolo nového podnikania znamená aj riziko, že budete pôsobiť hlúpo, ak neuspeje. Ak aj podnikanie zlyhá, prihláste sa k zodpovednosti a neukazujte na nikoho prstom. Verili ste tomu, no nevyšlo to.
3. Nedýchajte novému podniku na chrbát.
Neexistuje vzorec, koľko autonómie poskytnúť novému podnikaniu, no malo by žo byť viac, ako by sa páčilo vám.
Nájsť ideálnu rovnováhu medzi podporou a monitorovaním je podobný proces, akým prechádzate, keď posielate syna na vysokú školu. Už je ponechaný sám na seba a vy nechcete nič viac, len aby prebral plnú zodpovednosť za svoj život.
Nechcete tiež, aby sa zrútil alebo aby priveľa pil. A tak ho spočiatku často navštevujete a volávate mu. Keď sa zdá, že všetko beží hladko, už naňho toľko nedozeráte. Keď dostanete správu o zlej známke, vrátite sa k predošlej bdelosti.
A rovnako v podnikaní chcete, aby nový podnik mal stále viac a viac autonómie.