Štát chce, aby sme jedli zdravo

BRATISLAVA – Vo svete trpí hladom takmer miliarda ľudí, u nás musí štát robiť kampane, aby sa ľudia neprejedali a jedli zdravšie. Aj keď sa po revolúcii čosi v stravovacích návykoch zlepšilo, väčšinové správanie slovenskej populácie zostáva rovnaké

BRATISLAVA – Vo svete trpí hladom takmer miliarda ľudí, u nás musí štát robiť kampane, aby sa ľudia neprejedali a jedli zdravšie. Aj keď sa po revolúcii čosi v stravovacích návykoch zlepšilo, väčšinové správanie slovenskej populácie zostáva rovnaké.

Slovenské ministerstvo zdravotníctva sa rozhodlo prispieť na kanadský projekt, ktorý propaguje najzdravšie potraviny logom s nápisom Výživa pre srdce. „Samozrejme, že si sľubujeme zvýšené obraty,“ hovorí Ján Lunter z Alfabia Banská Bystrica, ktorého výrobky tofu nesú takýto emblém.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Slovenské stoly sú zatiaľ plné tučných presolených jedál a sladkostí, stále sa neje dosť zeleniny, ovocia, strukovín. Až 70 percent mužov a 52 percent žien má nadváhu. V úmrtnosti na srdcovocievne ochorenia, ktoré súvisia s tučnotou, predbiehame väčšinu európskych štátov.

Projekt Zdravá výživa pre zdravé srdce sa pripravoval rok, oslovené boli desiatky výrobcov potravín.

Expertná komisia zatiaľ odsúhlasila osemnásť výrobkov. Hygienici ubezpečujú, že ich zloženie sa preverilo a priebežne sa sleduje.

Výrobcovia do získania loga a nových obalov museli vložiť peniaze navyše. Nádej, že sa im obrat zvýši, dávajú skúsenosti z Maďarska, kde beží rovnaká akcia dva roky. Radovan Baláž z nitrianskej firmy Agrokonzulta, koordinujúcej celý projekt, hovorí: „V Maďarsku zistili, že obrat výrobkov s logom sa zvýšil o 25-30 percent.“

SkryťVypnúť reklamu

Naši výrobcovia sú opatrnejší, tvrdia, že chýba informovanosť. „Bojím sa, že priveľa peňazí z projektu sa presedelo a prejedlo na komisiách a na informačnú kampaň spotrebiteľom už nie sú prostriedky,“ myslí si Lunter.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 529
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 193
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 874
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 968
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 797
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 472
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu