
Macocha, Ernuška a Popoluška.
uje prostredníctvom holúbkov a zlatých orieškov, rovnako ako v Grimmovcoch, Dobšinskom či Waltovi Disneym vystupuje aj v bábkovej hre Daniela Heviera, ktorú uviedli študenti Katedry bábkarskej tvorby Vysokej školy múzických umení v Bratislave.
Režisérka Veronika Belošovičová, pod vedením Jána Uličianskeho, zrealizovala predstavenie pre najnižšiu vekovú kategóriu, od štyroch rokov. Na scéne Evy Farkašovej je iba jedna skriňa, ktorú herci premieňajú na rôzne prostredia - interiér aj exteriér. Popoluška (Lucia Butašová), otec (Ľudovít Bagin), macocha (Martina Jánošíková), nevlastná sestra Ernuška (Veronika Kořínková), víla (Mirka Dudková) aj princ (Tomáš Novotný) sú maňušky. Réžia kombinuje odkrytých hercov s bábkami, ilúziu s antiilúziou, ale príbeh zostáva jednoduchý a jasný, takže diváci od štyroch rokov tu nie sú žiadne obete ambicióznych modernizátorov. Predstavenie je naozaj pre nich. Princ a jeho spoločníci si krátia čas na bále triafaním šípok do terča, ale šípky deti poznajú lepšie než poľovanie na jelene. Popoluškin otec je na ceste na jarmok motorizovaný a dobrá víla má plášť posiaty elektrickými sviečkami.
Ples v choreografii Dagmar Puobišovej je veselý, s maňuškami nadmernej veľkosti, ktoré stierajú rozdiel medzi bábkou a hercom. Herci v bábkových kostýmoch občas nič nevideli, ale o to pôvabnejšie sa im na plese tancovalo. Nemali najmenší problém so vzájomnou koordináciou tak na javisku ako s tými, čo stáli za paravánom (presne pracujúci Dana Cádrová, Jana Karšaiová a Marián Mitaš) a hladko si stíhali aj sami vymieňať scénu. Dospelý sprievod detských divákov si spolu s víťazstvom dobra, ktoré je bohato odškodnené finančne aj morálne, vychutná Hevierov text, posilnený v dramatických chvíľach Prokofievovou hudbou.
Tí, ktorí nemohli ísť na premiéru, môžu uvidieť študentské predstavenie opäť v Štúdiu L+S.
Autor: ALEXANDRA PRIBIŠOVÁ(Autorka je študentka Filozofickej fakulty Univerzity Komenského)