Únia chce zmeniť nápis na slivovici

BRATISLAVA, BRUSEL – Po vstupe do Európskej únie budú musieť liehovary zmeniť etikety na slivovci. Tradičný nápis „značkový destilát zo sliviek“ s najväčšou pravdepodobnosťou nahradia niečím iným. Podľa Európskej komisie sa bude môcť slivovica pred


FOTO – TASR A ĽUBOŠ PILC



BRATISLAVA, BRUSEL – Po vstupe do Európskej únie budú musieť liehovary zmeniť etikety na slivovci. Tradičný nápis „značkový destilát zo sliviek“ s najväčšou pravdepodobnosťou nahradia niečím iným. Podľa Európskej komisie sa bude môcť slivovica predávať jedine s označením „alkoholický nápoj“.

Komisia odporučila všetkým členským krajinám únie, aby nesúhlasili s českou žiadosťou o trvalú výnimku pre receptúru na výrobu slivovice. Podobný postup možno očakávať, keď o výnimku v kapitole poľnohospodárstvo požiadajú slovenské liehovary a pálenice.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa predajcov na oboch stranách slovensko-českej hranice poškodí zmena definície na etikete povesť nápoja.

Ak by výrobcovia chceli slivovicu ďalej označovať ako ovocný destilát, museli by zmeniť spôsob výroby a zriecť sa tradičného pridávania liehu.

Viacerí slovenskí odborníci, ktorí si pália domácu slivovicu, však dávajú za pravdu Európskej komisii. „Lieh sa do dobrej domácej slivovice nepridáva,“ vyhlasujú dedinčania z kopaníc aj Turca. „Keď si chcete vypáliť naozaj dobrú pálenku, kvasíte iba vlastné ovocie. V liehovaroch a vo veľkých páleniciach vždy pália lieh zo zemiakov alebo z niečoho iného a potom to iba dochutia podľa toho, čo z toho má vzniknúť,“ vysvetľujú niektorí z nich.

Podobný problém s alkoholom nastane aj v prípade rumu. Ten sa už nebude môcť predávať pod značkou Rum, keďže nie je vypálený z cukrovej trstiny. Českí výrobcovia tohto nápoja sa prednedávnom zhodli, že u nás zaužívaný rum budú predávať pod značkou Tuzemák.

SkryťVypnúť reklamu

TOMÁŠ VELECKÝ, čtk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 421
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 046
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 500
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 065
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 693
  7. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 1 681
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 601
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu