Nedeľa, 28. február, 2021 | Meniny má ZlaticaKrížovkyKrížovky

Manoudakis: Na účtoch boli nejaké peniaze

Koncom decembra NICK MANOUDAKIS poskytol SME.sk telefonický rozhovor, v ktorom vyvracia dohady o peniazoch v spoločnosti My Sky. Tvrdí, že niekto zle interpretoval v médiách jeho výpoveď na polícii. Potvrdil, že spoločnosť SkyEurope v momente bankrotu mal

(Zdroj: SME - Oliver Filan)

Koncom decembra NICK MANOUDAKIS poskytol SME.sk telefonický rozhovor, v ktorom vyvracia dohady o peniazoch v spoločnosti My Sky. Tvrdí, že niekto zle interpretoval v médiách jeho výpoveď na polícii. Potvrdil, že spoločnosť SkyEurope v momente bankrotu mala bankové účty na ktorých boli peniaze.

Mala spoločnosť SkyEurope alebo firma MySky akékoľvek účty v talianskej Banca Veneto? Na polícii ste vypovedali, že určité prostriedky z predaja leteniek pred bankrotom spoločnosti by sa mohli nachádzať v tejto banke.

Čo povedal na polícii?

„Peniaze prijaté za predaj leteniek v posledných dňoch pred dňom 31. augusta 2009 sa môžu nachádzať v spoločnosti Carta Si, ktorá ich nestihla poslať na účet v Banca Veneto. Taktiež peniaze vo výške asi pol milióna eur sa môžu nachádzať na účte spoločnosti American Express, ktorá spracovávala platby kreditnými kartami. Tieto údaje zisťuje obchodné oddelenie spoločnosti SkyEurope pod vedením správcu konkurzu."

Zdroj: Zápisnica z vypočúvania

„Áno, chcem, aby to vyznelo úplne jednoznačne. Neviem, kde sa vzali tieto domnienky, ktoré sú úplne nesprávne. Na polícii som netvrdil nič podobné. Moje stanovisko na polícii bolo v záujme pomoci vyšetrovaniu. Povedal som tam, že áno, máme účet v Banca Veneto, ktorý využívame pre transakcie z kreditných kariet. Keď niekto zaplatil kreditnou kartou, prostriedky sa zhromažďovali v tejto banke a následne boli využité na vykrytie prevádzky spoločnosti. Nikdy som však nepovedal, že tam ešte zostali nejaké prostriedky, takže neviem, odkiaľ sú tieto domnienky."

Takže aj keď sa na tom účte nachádzali určité prostriedky pred bankrotom, boli všetky využité na vykrytie prevádzkových nákladov aerolínií? Predsa aj po vyhlásení bankrotu museli byť ešte spracované platby z niektorých leteniek objednaných tesne pred bankrotom.

„Nie. Akonáhle sa začal bankrotový proces, všetky účty boli zmrazené a akékoľvek pohyby a úhrady podliehali správcovi konkurzu."

A mala spoločnosť MySky určitý vzťah ku SkyEurope pokiaľ ide o tieto transakcie?

„Áno, firma MySky bola založená za jediným účelom, aby fungovala ako prostredník v transakciách z kreditných kariet. Aby ste mohli spracovávať platby z kreditiek v Taliansku, musíte mať pridelenú taliansku daňovú registráciu. Z tohoto dôvodu bola založená spoločnosť MySky ale bola to prázdna firma, určitá organizačná bunka, ktorá fungovala len za účelom spracovania platieb od kartovej spoločnosti CartaSi a zastupovala SkyEurope."

Sú na účtoch MySky prostriedky, ktoré by mali patriť SkyEurope?

„Nie. Ako som povedal, MySky bola jednoúčelová spoločnosť, a nie sú v nej žiadne prostriedky. Bola len prostredníkom medzi CartaSi a SkyEurope."

Koncom roka 2008 ste uvažovali o úzkej spolupráci s aerolíniami myAir.com. Mala byť spoločnosť MySky dôsledkom úvah o úzkej spolupráci a prípadnej fúzii SkyEurope s talianskou aerolinkou myAir.com?

„Nie, spoločnosť MySky bola založená len aby sme mohli realizovať platby z kreditných kariet cez kartovú spoločnosť CartaSi. To bol jej jediný účel, a toto chcem ešte raz osobitne zdôrazniť. Iná vec je, že aerolinky myAir.com a SkyEurope svojho času rokovali o vzájomnej spolupráci. Prípadná fúzia, ak by k nej vôbec niekedy došlo, určite nebola otázkou blízkej budúcnosti. Obe firmy sa bavili len o určitých synergiách, spoločnom nákupe paliva a podobne. Ale spoločnosť MySky s týmto nemala nič spoločné."

Mala spoločnosť SkyEurope účty v zahraničí, mimo Slovenskej republiky, na ktorých sú nejaké peniaze?

„V kartovej spoločnosti CartaSi zostalo približne 200-tisíc eur, ktoré ešte neboli pripísané SkyEurope v momente bankrotu. Naša spoločnosť ešte mala účty v Českej republike a v Rakúsku. Všetky tieto účty boli v momente začiatku bankrotového procesu zmrazené a boli odovzdané správcovi konkurzu."

Takže boli na týchto účtoch v momente bankrotu nejaké prostriedky?

„Áno, určité prostriedky tam boli, ale nebolo to veľa. Všetky podrobnosti má k dispozícii správca konkurznej podstaty, ktorý vám určite povie presné čísla. Veľké sumy to určite neboli, práve naopak, SkyEurope bola nielen dlžníkom ale aj veriteľom takže sú ešte nejaké prostriedky, ktoré spoločnosť má u svojich partnerov. To sa však musíte opýtať správcu, pretože on teraz šéfuje celému procesu."

Máme k dispozícii vašu výpoveď na polícii, kde ste uviedli, že nejaké prostriedky sa ešte môžu nachádzať v Taliansku.

„Nie, toto som nepovedal, len ma niekto zle interpretoval, a prevzali to ďalšie médiá. Ale chcem, aby bolo jasné, že toto som netvrdil."

Lenže keď ste vypovedali na polícii, bola tam reč o 10 miliónoch eur, a preto nás zaujíma, kde sú tieto peniaze, a či sa niekde môže nachádzať podobná suma.

„Skúsim to vysvetliť ešte raz, aby to bolo úplne jasné pretože si nie som istý, či policajný vyšetrovateľ správne pochopil to, čo som sa pokúšal povedať. V tejto chvíli sa bavíme o tom, čomu sa v tomto biznise hovorí „unflown liability" - to sú letenky, ktoré boli predané ale neodlietané. Keď vám predám letenku a spoločnosť následne zbankrotuje, čiže vy nepoletíte, to sa nazýva unflown liability. A to nie sú peniaze, to je len povinnosť aerolinky voči pasažierovi, aby ho prepravila. "

Peniaze z predaných leteniek ste dostali alebo nie?

„Áno, lenže prostriedky, ktoré sme z predaja získali, sme ihneď použili na aktuálne prevádzkové náklady ešte pred bankrotom, čo je úplne normálne. V tomto sektore všetky aerolinky využívajú príjmy z budúcich leteniek aj na úhradu aktuálnej prevádzky a záväzkov."

Hovorilo sa o 280-tisíc predaných a nepreletených letenkách, čo sa môže rovnať príjmom vo výške niekoľkých miliónov eur. Takže všetky tieto peniaze ste ešte pred bankrotom minuli na prevádzku?

„Áno, tieto peniaze prichádzali do spoločnosti a konkurzný správca o tom vie. Všetky prostriedky sme použili na vykrytie prevádzkových nákladov."

Zložili ste voči CartaSi akúsi zábezpeku, ktorá by mohla byť následne využitá na refundácie klientom, ktorí si zakúpili letenky, ale nemohli ich využiť kvôli bankrotu? Niekto totiž tie prostriedky klientom vrátiť musí a v tomto prípade je to povinnosť CartaSi.

„Jediné, čo k tomu môžem povedať je to, že sme do bodky splnili všetky podmienky, ku ktorým nás zaväzoval kontrakt s CartaSi. Pokiaľ ide o chargeback a refundácie, tak akékoľvek kroky, ktoré urobí CartaSi alebo iná kartová spoločnosť po našom krachu, to už je otázka na nich. Pokiaľ viem, tak SkyEurope nebola povinná poskytnúť akúkoľvek zábezpeku pre CartaSi."

Takže CartaSi nechcela od vás žiadny druh kaucie, ktorý by pokryl ich náklady na refundácie v prípade krachu aerolinky?

„Nie. A keby nám chceli zadržať určité prostriedky, mali na to možnosti pretože všetky peniaze z predaja prechádzali cez nich. Všetky prostriedky z transakcií kreditnými kartami nám však poukázali na náš účet, nič nám nezadržali."

Ďakujem za rozhovor. Ak by sme mali akékoľvek ďalšie otázky alebo nejasnosti, ozvem sa vám.

„Nech sa páči, určite sa ozvite pretože by som bol nerád, ak by sa šírili dezinformácie. Niekto nesprávne interpretoval moje výroky a pokiaľ sú nejasnosti, rád ich osvetlím, pretože viem ako ten biznis funguje. A nemohol som tvrdiť vyšetrovateľovi to, čo hovoríte, pretože takto ten biznis nefunguje."

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  7. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  9. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  10. Šanca pre mladé talenty
  1. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  2. Cirkevné gymnázium v Snine patrí medzi najlepšie v kraji
  3. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  4. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  5. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  6. Dáma s pávím pierkom
  7. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  8. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  9. Získaj náskok pred štartom
  10. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 21 397
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 11 497
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 9 815
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 9 540
  5. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 8 124
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 8 080
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 916
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 5 558
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 371
  10. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 4 385
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tomasz Komenda nemal nikdy problémy so zákonom, nikdy neplatil ani len pokutu za jazdu načierno. Za stratené roky vo väzení mu nedávno súd prisúdil odškodné od štátu asi tri milióny eur.

Justičný omyl, ktorý pobúril Poľsko.

26. feb

Pozrite si najnovší prieskum preferencií politických strán.

4 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Očkovacia stratégia je dielo skazy

Zuzana Kepplová.

Strhla sa klasická východoeurópska lobovačka.

5 h
Demänovská ľadová jaskyňa, vľavo v roku 2017, vpravo v roku 2020.

Ako sa zmení Slovensko

26. feb