V okolí Bystrice lacnejšiu desiatku čapujú málokde, málokto ju pije

V krčmách v okolí Banskej Bystrice chlapov zdraženie desaťstupňového piva nevzrušilo. Pije ho tu málokto. Kunšafti dávajú prednosť klasickej dvanástke. Vo väčšine dedinských krčiem desiatku ani nečapujú. Nenájdete ju v Uľanke ani v Badíne a Balážoch.


Pavol Čupka, majiteľ Pivovaru Urpín, tvrdí, že cena jeho piva je v porovnaní s inými mestami v Banskej Bystrici a okolí rovnaká. „Pivo predávame za jednotnú cenu.“ Podľa Čupku sa zdraženie piva na spotrebe neprejaví, ak, tak úplne minimálne. FOTO SME - JÁN KROŠLÁK



V ľubietovskej krčme desiatku ešte držia, ale iba čiernu. Krčmári svorne hovoria: „Načo ju budeme čapovať, keď ju nikto nechce. Nepredávala sa ani kým bola lacnejšia.“

A čo keby zdraželi všetky druhy piva? „Budem piť aj ďalej, prečo by som mal prestať,“ pýta sa muž v uľanskom pohostinstve. Väčšina pivárov sa zhoduje: „Pivo je už teraz drahé, ale čo máme robiť, keď chutí.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Odlišne na pivný apetít a zdraženie reagujú ženy. Tvrdia, že vždy keď zdražie pivo, zasiahne to najmä rodinné rozpočty. „Dopadne to presne tak isto, ako s cigaretami. Fajčiť nikto neprestal, len nám zostáva menej na potraviny, prípadne oblečenie a školské potreby pre deti,“ hovorí asi tridsaťročná žena v Uľanke.

Ale podľa niektorých chlapov v pohostinstvách má zdražovanie vplyv na spotrebu piva. Krčmári na sekeru už dávajú málo, najviac do sto-dvesto korún. Vraj keď na pivo nebudú mať, budú ho piť menej, aj keby nechceli.

Používajú jednoduché počty. Ak pred približne dvanástimi rokmi pivo stálo päť korún, za hodinovú mzdu si mohli kúpiť štyri. Dnes im ťažko vyjde na dve najlacnejšie.

Počet pivárov klesá. „Niekedy sme stáli na pivo v rade, dnes je v krčme cez víkend ledva dvadsať ľudí, aj to po výplate alebo zálohe,“ spomínajú chlapi v krčme.

SkryťVypnúť reklamu

DANIEL VRAŽDA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 403
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 024
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 396
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 083
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 674
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 619
  8. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 582
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu