Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Čupkov predaj podielu preveruje štátny dozor

BANSKÁ BYSTRICA – Aktivity majiteľa banskobystrického Pivovaru Urpín Pavla Čupku už týždeň preveruje odbor štátneho dozoru na Ústrednom daňovom riaditeľstve v Banskej Bystrici. Dôvodom je predaj obchodného podielu v hodnote 400 miliónov korún. Čupk

BANSKÁ BYSTRICA – Aktivity majiteľa banskobystrického Pivovaru Urpín Pavla Čupku už týždeň preveruje odbor štátneho dozoru na Ústrednom daňovom riaditeľstve v Banskej Bystrici. Dôvodom je predaj obchodného podielu v hodnote 400 miliónov korún. Čupka vypísal súťaž, ktorej výherca má získať podiel v pivovare.

Správne konanie začal odbor kontroly z vlastnej iniciatívy hneď po zverejnení podmienok predaja podielu na internetovej stránke pivovaru, teda 11. januára. Čupku vyzvali, aby v zákonnej lehote predložil herný plán a ostatné dokumenty, podľa ktorých štátny dozor určí, či skutočne išlo o nepovolenú lotériu, ako to avizoval odbor lotérií ministerstva financií.

Skryť Vypnúť reklamu

V prípade, že išlo o lotériu, môže daňové riaditeľstvo udeliť Čupkovi pokutu do troch miliónov korún, zrušiť hru a rozhodnúť o vrátení vkladov. Zatiaľ Čupka žiadne podklady neposlal. Zmenil však text na internete, kde už nie je ani zmienka o náhodnom výbere, ktorý poukazoval na to, že ide o lotériu podliehajúcu povoleniu ministerstva. Na rozdiel od pôvodnej verzie, ktorá hovorí, že vklad záujemcov v minimálnej hodnote 500 korún sa rovná jednému zlosovateľnému kupónu, aktualizovaná verzia už uvádza, že ide o poplatok výberového konania a vybratý klient si môže 400–miliónový podiel odkúpiť za korunu.

Objavili sa aj informácie, že Čupka na daňovom úrade argumentuje aj chybou v inzeráte, ktorý vyšiel aj v SME. Inzertné oddelenie však poprelo, že by došlo k chybe, pretože text inzerátu dodával pivovar.

Skryť Vypnúť reklamu

Odbor lotérií ministerstva financií vo štvrtok listom oficiálne požiadal daňové riaditeľstvo, aby záležitosť prešetrilo. V prvých reakciách jednoznačne označilo predaj podielu za lotériu a navrhovalo udeliť Čupkovi najvyššiu možnú pokutu, teda tri milióny korún.

DANIEL VRAŽDA

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  8. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 890
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 336
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 461
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 114
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 765
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 815
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 418
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 417
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 552
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 533
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu