Školenie zohráva dôležitú úlohu pri rozvoji finančných inštitúcií

V súčasnosti je pre poisťovne školenie viac ako iba podnikový náklad - je to tvorca hodnoty. Objavujú sa nové technológie, ktoré znižujú krivku postupu zdokonaľovania sa pomocou učenia sa na vlastných chybách (z angl. learning curves), urýchľujú dosiahnut

ie potrebnej kvalifikácie, zavádzajú najlepšie postupy, umožňujú efektívne využívať čas manažérov a znižujú náklady spojené s klasickým vyučovaním v triedach. Ako výsledok si riadiaci pracovníci uvedomujú značné zlepšenie rozhodujúcich faktorov.

Ide napríklad o to, že poisťovacia spoločnosť ušetrila viac ako 1milión dolárov využitím on-line vzdelávania na školeniach týkajúcich sa zavedenia celoštátneho systému. Pomocou automatizácie znížila celoštátna spoločnosť poskytujúca finančné služby rozpočet na školenia o 20 percent. A v neposlednom rade spoločnosť poskytujúca finančné služby znížila čas potrebný na školenia zamestnancov call centra až o 40 percent a zamestnanci sú schopní prijať viac vedomostí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dosahovanie takýchto výsledkov vyžaduje od manažérov kombináciu primeraných vzdelávacích technológii a stratégií. Tradičné metódy ako školenia v triedach alebo počas práce sú vo veľkej väčšine neefektívne. Individuálne školenie záleží na dostupnosti školiteľa, jeho vedomostiach a individuálnych vyučovacích zručnostiach. V oblastiach, kde sú dôležité štandardizované procesy, sú tieto metódy neefektívne kvôli veľkým rozdielom vo vyučovacích štýloch.

Hodnotné školiace postupy musia mať vynikajúci obsah a súčasne musia byť podané vhodným spôsobom. Tri stratégie, zlepšujúce rozvoj zamestnancov, spočívajú v presune odbornosti na inteligentné, pre úlohu rozhodujúce systémy, vo využití zdokonalených vyučovacích techník a v poskytovaní vzdelávania na základe potrieb.

SkryťVypnúť reklamu

Presun k rozhodujúcim systémom

Táto stratégia sa zameriava na presun informácií a vedomostí potrebných na realizáciu pracovných úloh z jednotlivcov na rozhodujúce podnikové systémy. Tieto systémy využívajú dedukcie založené na konkrétnych prípadoch za účelom navrhovania postupov pre analytikov poistných nárokov, zásobujú predajný personál vhodnými otázkami a okrem iného poskytujú informácie, ktoré umožnia zamestnancom podávať výkony na trvalo vysokej úrovni.

Zamestnanci sú vzdelávaní pomocou týchto systémov podľa úrovne svojej zručnosti a typu práce, ktorú majú na starosti. Vďaka tomu sa likvidátori poistných nárokov na vstupnej úrovni môžu zamerať na vykonanie úloh súvisiacich s poistnými nárokmi a nemusia najprv určiť, ktoré úlohy súvisia s jednotlivým druhom poistného nároku.

SkryťVypnúť reklamu

Napríklad univerzálna poisťovňa vyvinula pracovné postupy a normy pre uplatňovanie poistných nárokov, prostredníctvom ktorých odporúča zoznam prispôsobených vyšetrovacích úloh pre jednotlivé poistné škody na základe druhu poistnej škody a skúsenosti likvidátora. Ako výsledok poisťovňa prostredníctvom zvýšenej kvality a dôslednosti minimalizovala vyplatenie neoprávnených poistných nárokov. Podobné systémy zlepšili priebeh samotného poisťovania, predaj a prevádzku call centra aj v iných poisťovniach.

Zdokonalené vzdelávacie techniky

Čas na dosiahnutie potrebnej kvalifikácie môže byť taktiež zredukovaný prostredníctvom prepracovaných vyučovacích techník, ako sú podniková simulácia. Pri tradičnom školení v triede si zamestnanci zapamätajú iba štvrtinu z toho, čo počujú. Ale pomocou opakovania skutočnej udalosti, ktorá môže nastať, umožní technológia podnikovej simulácie, vyvinutá podľa leteckých simulátorov využívaných na školenia pilotov, školenie na konkrétnych príkladoch a urýchli získanie potrebnej kvalifikácie.

SkryťVypnúť reklamu

Nové vzdelávacie technológie taktiež zvyšujú efektivitu školení prostredníctvom znižovania cestovných a administratívnych nákladov. On-line školiace kurzy môžu znížiť čas kurzu o 30 až 50 percent. Celoštátna poisťovacia spoločnosť ušetrila milión dolárov využitím on-line školenia pred uvedením nového počítačového systému pre svojich zamestnancov.

Okrem šetrenia času môžu tieto technológie poskytovať konzistentné a štandardizované vzdelávacie skúsenosti. Toto je veľmi dôležité pre typ prác, ktoré sú rozložené v rôznych oddeleniach v rámci poisťovne alebo geografických lokalitách - ako sú služby zákazníkom, predaj, uplatňovanie poistných nárokov a samotný priebeh poisťovania.

Vzdelávanie na základe potreby

Tretia stratégia poskytuje informácie zamestnancom v čase a na mieste, kedy a kde ich potrebujú. Systémy riadenia vedomostí umožňujú, aby boli informácie zhromaždené, uchované na jednom mieste a dostupné veľkému množstvu zamestnancov z viacerých miest a tým zlepšili efektivitu.

SkryťVypnúť reklamu

Zamestnanci môžu využiť personalizovaný sieťový prístup k interným a externým informáciám, ako sú najlepšie metódy, produkty, postupy a štátne obmedzenia. Tieto personalizované portály vedomostí môžu poskytnúť on-line školenie a pomoc pri riadení ohodnotenia zručností, testovania a kvalifikácie. Podobné techniky môžu byť vyvinuté pre poistných agentov a zamestnancov poskytujúcich služby zákazníkom.

Spôsobilosť vyvinúť a udržať si pracovnú silu, ktorá sa môže rýchlo prispôsobiť zmenám, je konkurenčnou výhodou. Moderné vzdelávacie technológie pomáhajú zamestnancom stať sa produktívnejšími rýchlejšie ako tradičné vzdelávacie metódy. Pozície, ktoré majú skúsenosti s vysokým obratom, vývojom produktov, pravidelne prichádzajú do styku so zákazníkmi alebo riadia podnikateľské riziko, sú obzvlášť dobrými kandidátmi pre tieto nástroje. Rozhodujúcim faktorom je vnímať vzdelávanie ako zdroj hodnoty pre spoločnosť.

SkryťVypnúť reklamu

(Spracované podľa správy spoločnosti Accenture)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 541
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 231
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 979
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 991
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 951
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 821
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 454
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu