ie potrebnej kvalifikácie, zavádzajú najlepšie postupy, umožňujú efektívne využívať čas manažérov a znižujú náklady spojené s klasickým vyučovaním v triedach. Ako výsledok si riadiaci pracovníci uvedomujú značné zlepšenie rozhodujúcich faktorov.
Ide napríklad o to, že poisťovacia spoločnosť ušetrila viac ako 1milión dolárov využitím on-line vzdelávania na školeniach týkajúcich sa zavedenia celoštátneho systému. Pomocou automatizácie znížila celoštátna spoločnosť poskytujúca finančné služby rozpočet na školenia o 20 percent. A v neposlednom rade spoločnosť poskytujúca finančné služby znížila čas potrebný na školenia zamestnancov call centra až o 40 percent a zamestnanci sú schopní prijať viac vedomostí.
Dosahovanie takýchto výsledkov vyžaduje od manažérov kombináciu primeraných vzdelávacích technológii a stratégií. Tradičné metódy ako školenia v triedach alebo počas práce sú vo veľkej väčšine neefektívne. Individuálne školenie záleží na dostupnosti školiteľa, jeho vedomostiach a individuálnych vyučovacích zručnostiach. V oblastiach, kde sú dôležité štandardizované procesy, sú tieto metódy neefektívne kvôli veľkým rozdielom vo vyučovacích štýloch.
Hodnotné školiace postupy musia mať vynikajúci obsah a súčasne musia byť podané vhodným spôsobom. Tri stratégie, zlepšujúce rozvoj zamestnancov, spočívajú v presune odbornosti na inteligentné, pre úlohu rozhodujúce systémy, vo využití zdokonalených vyučovacích techník a v poskytovaní vzdelávania na základe potrieb.
Presun k rozhodujúcim systémom
Táto stratégia sa zameriava na presun informácií a vedomostí potrebných na realizáciu pracovných úloh z jednotlivcov na rozhodujúce podnikové systémy. Tieto systémy využívajú dedukcie založené na konkrétnych prípadoch za účelom navrhovania postupov pre analytikov poistných nárokov, zásobujú predajný personál vhodnými otázkami a okrem iného poskytujú informácie, ktoré umožnia zamestnancom podávať výkony na trvalo vysokej úrovni.
Zamestnanci sú vzdelávaní pomocou týchto systémov podľa úrovne svojej zručnosti a typu práce, ktorú majú na starosti. Vďaka tomu sa likvidátori poistných nárokov na vstupnej úrovni môžu zamerať na vykonanie úloh súvisiacich s poistnými nárokmi a nemusia najprv určiť, ktoré úlohy súvisia s jednotlivým druhom poistného nároku.
Napríklad univerzálna poisťovňa vyvinula pracovné postupy a normy pre uplatňovanie poistných nárokov, prostredníctvom ktorých odporúča zoznam prispôsobených vyšetrovacích úloh pre jednotlivé poistné škody na základe druhu poistnej škody a skúsenosti likvidátora. Ako výsledok poisťovňa prostredníctvom zvýšenej kvality a dôslednosti minimalizovala vyplatenie neoprávnených poistných nárokov. Podobné systémy zlepšili priebeh samotného poisťovania, predaj a prevádzku call centra aj v iných poisťovniach.
Zdokonalené vzdelávacie techniky
Čas na dosiahnutie potrebnej kvalifikácie môže byť taktiež zredukovaný prostredníctvom prepracovaných vyučovacích techník, ako sú podniková simulácia. Pri tradičnom školení v triede si zamestnanci zapamätajú iba štvrtinu z toho, čo počujú. Ale pomocou opakovania skutočnej udalosti, ktorá môže nastať, umožní technológia podnikovej simulácie, vyvinutá podľa leteckých simulátorov využívaných na školenia pilotov, školenie na konkrétnych príkladoch a urýchli získanie potrebnej kvalifikácie.
Nové vzdelávacie technológie taktiež zvyšujú efektivitu školení prostredníctvom znižovania cestovných a administratívnych nákladov. On-line školiace kurzy môžu znížiť čas kurzu o 30 až 50 percent. Celoštátna poisťovacia spoločnosť ušetrila milión dolárov využitím on-line školenia pred uvedením nového počítačového systému pre svojich zamestnancov.
Okrem šetrenia času môžu tieto technológie poskytovať konzistentné a štandardizované vzdelávacie skúsenosti. Toto je veľmi dôležité pre typ prác, ktoré sú rozložené v rôznych oddeleniach v rámci poisťovne alebo geografických lokalitách - ako sú služby zákazníkom, predaj, uplatňovanie poistných nárokov a samotný priebeh poisťovania.
Vzdelávanie na základe potreby
Tretia stratégia poskytuje informácie zamestnancom v čase a na mieste, kedy a kde ich potrebujú. Systémy riadenia vedomostí umožňujú, aby boli informácie zhromaždené, uchované na jednom mieste a dostupné veľkému množstvu zamestnancov z viacerých miest a tým zlepšili efektivitu.
Zamestnanci môžu využiť personalizovaný sieťový prístup k interným a externým informáciám, ako sú najlepšie metódy, produkty, postupy a štátne obmedzenia. Tieto personalizované portály vedomostí môžu poskytnúť on-line školenie a pomoc pri riadení ohodnotenia zručností, testovania a kvalifikácie. Podobné techniky môžu byť vyvinuté pre poistných agentov a zamestnancov poskytujúcich služby zákazníkom.
Spôsobilosť vyvinúť a udržať si pracovnú silu, ktorá sa môže rýchlo prispôsobiť zmenám, je konkurenčnou výhodou. Moderné vzdelávacie technológie pomáhajú zamestnancom stať sa produktívnejšími rýchlejšie ako tradičné vzdelávacie metódy. Pozície, ktoré majú skúsenosti s vysokým obratom, vývojom produktov, pravidelne prichádzajú do styku so zákazníkmi alebo riadia podnikateľské riziko, sú obzvlášť dobrými kandidátmi pre tieto nástroje. Rozhodujúcim faktorom je vnímať vzdelávanie ako zdroj hodnoty pre spoločnosť.
(Spracované podľa správy spoločnosti Accenture)