Číta niekto články, ktoré zverejňujete na internete?

Svet produkuje informácie neuveriteľnou rýchlosťou. Množstvo informácií, ktoré sú ľudia schopní prijať, však stále zostáva viac-menej nezmenené. Koľko percent informácií, ktoré zverejníte na svojej webovej stránke, si vôbec niekto prečíta? A čo budete robiť s tými, ktoré nikdy nikoho nebudú zaujímať?

Osemdesiat percent textov zverejnených na jednej z najväčších a najznámejších svetových webových stránok si nikto nikdy neprečíta. Nie sú čítané občas. Nie sú čítané zriedka. Nie, osemdesiat percent informácií, ktoré zverejňuje istá významná korporácia, si neprečíta ani jediný človek na svete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa štúdie Michaela Leska z roku 1997, 48 percent vedeckých článkov z oblasti spoločenských vied uverejnených v roku 1984 nebolo v priebehu nasledujúcich desiatich rokov ani raz citovaných. Spomedzi všetkých článkov z oblasti jazyka a literatúry nebolo ani raz citovaných neuveriteľných 93 percent.

Ak váš článok nikto necituje, neznamená to, že ho nikto nečítal. Znamená to však, že ak aj bol prečítaný, nemal na čitateľov veľký vplyv. A načo sú dobré články, ktoré nemajú žiaden vplyv?

Web má potenciál celú situáciu zmeniť. Práve preto majú z neho mnohí vydavatelia strach. Nemenovaný vydavateľ vedeckej literatúry nedávno povedal, že sa bojí dňa, keď sa na webe stanú bežným platby za každé prečítanie článku. Už teraz totiž vie, že množstvo z vydaných publikácií nikto nečíta. Ľudia a organizácie ich však, našťastie, stále nakupujú „do archívu“.

SkryťVypnúť reklamu

Čo s tým? Nuž, čo tak začať s tým, že prestaneme publikovať to, čo nikto nechce čítať? Na každú vytlačenú stranu dnes pripadá 30-tisíc strán, ktoré si niekto uloží do počítača. Kde je kontrola kvality? Kde sú editori? Kto kontroluje, čo sa uverejňuje na vašej webovej stránke alebo intranete? Ak sypete na vašu webovú stránku všetko, čo máte, ľudia ju budú vnímať ako skládku odpadu.

Zamyslite sa, aký druh obsahu svojim čitateľom poskytujete. Existujú tri základné metódy, ako kontrolovať váš obsah: udaním dátumu expirácie informácie, kontrolou v čase zverejnenia a periodickou kontrolou obsahu.

Stanovenie dátumu expirácie je veľmi užitočné pri informáciách ohraničených časom, napríklad pri avízach na určité akcie. Po stanovenom dátume môže byť text zo stránky automaticky odstránený. Bohužiaľ, pri väčšine obsahu to nebude také jednoduché.

SkryťVypnúť reklamu

Kontrola v čase zverejnenia znamená porovnávanie dokumentu určeného na zverejnenie s tými, ktoré už na webovej stránke máte. Ak už na stránke je niečo podobné, treba pri pridávaní nového textu starší odstrániť.

Periodickú kontrolu dokumentov možno robiť dvoma spôsobmi. Prvým je automatické zaslanie e-mailu autorovi každého príspevku na stránke určitý čas, povedzme, pol roka po jeho zverejnení. Autor je v ňom vyzvaný, aby posúdil, či je jeho článok stále relevantný. Druhou možnosťou je pravidelná kontrola všetkých informácií na stránke, napríklad raz ročne.

Ak sa osemdesiat percent článkov nikdy nečíta, predstavte si, o koľko efektívnejšia a prehľadnejšia bude vaša webová stránka bez nich. O čo ľahšie sa ľudia budú v nej orientovať a o čo rýchlejšie nájdu to, čo hľadajú. Menej je niekedy naozaj viac.

SkryťVypnúť reklamu

GERRY MCGOVERN, www.gerrymcgovern.com

(Autor je konzultantom, autorom kníh o content managemente Content Critical a The Web Content Style Guide)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 525
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 187
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 701
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 843
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 981
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 716
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 791
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 484
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu