Mediaresearch spustí v ČR koncom apríla peoplemetre
PRAHA 14. apríla (SITA) - Spoločnosť Mediaresearch spustí 29. apríla vlastný projekt elektronického merania sledovanosti televízií v Českej republike metódou tzv. TV metrov. Firma tak nahradí peoplemetrový projekt spoločnosti Taylor Nelson Sofres (TNS), k
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
torý začal prevádzku v roku 1997. Počet domácností, ktoré sú zaradené do elektronického merania sledovanosti, sa príchodom Mediaresearch zvýši zo súčasných 660 na 1333. Spoločnosť sa zaviazala dodávať denne dáta od minimálne 1200 domácností.
Skúšobná prevádzka nového panelu, ktorý prebieha od polovice marca, má podobné výsledky ako projekt TNS. Podstatne sa však zvýšil čas, ktorý diváci trávia sledovaním televízie. Podľa technického riaditeľa Mediaresearch Michala Jordana to spôsobuje iné nastavenie panelu. "Všeobecne sa dá povedať, že sa náš panel viac pozerá, ale pomer medzi stanicami zostáva," dodal Jordan s tým, že čas strávený pred televíznou obrazovkou však postupne klesne na hodnoty podobné súčasnému projektu TNS.
Zadávateľom projektu elektronického merania sledovanosti českých televíznych staníc je Asociácia televíznych organizácií, ktorá združuje Českú televíziu, prevádzkovateľov televízie Nova, Prima TV a Asociáciu komunikatívnych agentúr. Mediaresearch zvíťazil v minulom roku v tendri na prevádzkovateľa panelu na roky 2002 až 2007.