Bloomberg propaguje trávu

Newyorský starosta Michael Bloomberg sa včera uvidel na celostránkovom inzeráte v denníku The New York Times (na snímke Reuters). Príliš sa mu to nepáčilo: na inzeráte totiž propaguje fajčenie marihuany.


FOTO - REUTERS



Inzerát je súčasťou rozsiahlej kampane nadácie NORML, ktorá vyzýva na legalizáciu marihuany. Nadácia označila Bloomberga za hlavnú postavu podľa nej najväčšej akcie za reformu práv fajčiarov trávy. Starosta počas minuloročnej predvolebnej kampane do mestského zastupiteľstva vyhlásil, že marihuanu fajčil a že to bolo dobré.

„To si píšte, že áno, a páčilo sa mi to,“ odpovedal pred rokom na otázku, či vyskúšal aj túto stále zakázanú látku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na inzeráte vychádza z jeho úst táto pamätná veta a pod ňou čnie jedno z hesiel kampane: „Fajčiť trávu je NORML.“ V inej časti plagátu nadácia gratuluje k jasnému Bloombergovmu priznaniu a zaraďuje ho do skupinky politikov, ktorí na verejnosti potvrdili skúsenosti s marihuanou. Bloomberg je v exkluzívnej spoločnosti - Bill Clinton, guvernér mesta New York George Pataki a sudca Najvyššieho súdu Clarence Thomas.

SkryťVypnúť reklamu

Predstavitelia nadácie oznámili, že plagáty so starostovou podobizňou by sa mali objaviť na billboardoch a na telefónnych búdkach.

„Neteší ma to,“ reagoval Bloomberg. Mestské zákony zakazujúce marihuanu sa však podľa neho nezmenia.

„Nechceme sa v žiadnom prípade dotknúť nášho starostu. Všetci ľudia, ktorých sme v kampani spomenuli, sa spropagovali sami,“ povedal člen NORML Allen St. Pierce.

A je etické použiť Bloombergovu tvár v takejto kampani? „Radšej by som to otočil. Je etické rozprávať sa o marihuane, zatiaľ čo v tomto čase zatýkajú ďalších 50-tisíc Newyorčanov?“ bráni sa šéf nadácie Keith Stroup. Podľa neho v roku 2000 zatkli za priestupky spojené s touto ľahkou drogou 52-tisíc ľudí oproti 2-tisíc v roku 1992.

(reuters, peb)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 580
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 298
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 711
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 107
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 331
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 920
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 403
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu