Domy oživujú spoločné antény

Občania v rôznych mestách sa na protest proti svojvoľnému správaniu UPC odpájajú a zvažujú návrat k anténam či satelitom. Odborníci však upozorňujú, že nie vždy je to dobrý krok – kvôli rôznej kvalite prenosu.

Na Osuského ulici v Bratislave sa takmer celý vchod dohodol vypovedať UPC a oživiť spoločnú anténu, ktorú majú doteraz na streche.

Najprv sa popýtali na bytovom družstve, ale keď sa dopočuli, že družstvo by im sprostredkovalo jedine montáž novej antény za 164-tisíc korún, hneď to zavrhli.

Vo chode sa však našiel elektrikár, ktorý po obhliadke zostarnutej strešnej antény, prídavných zariadení a zaslepených prípojok v bytoch ponúkol, že to urobí oveľa lacnejšie. Cena by bola niečo vyše desaťtisíc korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pani Oľga, predsedníčka vchodovej samosprávy, zorganizovala občanov a zistila, že väčšina je za týchto podmienok ochotná prispieť na opravu antény. „Na každý byt je to 200 – 300 korún. Elektrikár nám to spresní na konci opravy. Budeme mať rovnaký počet televíznych staníc ako v základnom súbore UPC, čiže bez českých staníc. To úplne stačí.“

Podľa obyvateľa vchodu Roberta Žiga „nebudeme každý mesiac čakať, o koľko sa zase zvýši poplatok v UPC. Aj tak nám obraz vypadával, aj trikrát za mesiac. Urgovali sme nápravu, ale bez výsledku“.

Pri kúpe satelitu vládne mylná predstava, že jeho cena vyjde len „na pár tisíc, čo sa oplatí“. Podľa odborníkov je to veľmi zjednodušená predstava.

„Najmä starší občania, ktorí ešte z minulosti stotožňujú príjem slovenských staníc s českými, často nechápu, prečo na jednu lacnú izbovú anténu nemôžu chytať popri slovenských kanáloch aj české,“ vysvetľuje Vladimír Kočí z jednej z bratislavských predajní anténovej techniky.

SkryťVypnúť reklamu

„V miestach, kde nie je prirodzený cezhraničný presah českého vysielania, si treba kúpiť satelit, ktorý napríklad spolu s kartou na dekódovanie príjmu Českej televízie vyjde zhruba na 20-tisíc.“ (ru)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 561
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 279
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 065
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 243
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 845
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 415
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu