BRATISLAVA - Marketingová činnosť Slovenských telekomunikácií vykazuje nedostatky, pretože občania majú v podvedomí horší obraz telekomunikácií, aký v skutočnosti je. To zapríčiňuje ich negatívny postoj a následné odhlasovanie pevných liniek, povedal štátny tajomník ministerstva dopravy Dušan Faktor.
Podľa jeho slov je nezvládnutá marketingová činnosť spoločnosti pálčivejším problémom ako realizácia záväzkov vyplývajúcich z jej privatizácie nemeckým Deutsche Telekom, a preto by ju mali telekomunikácie vyriešiť.
Uvedený problém potom vplýva na realizáciu jednotlivých záväzkov, ktoré sa pri prevzatí 51-percentného balíka akcií telekomunikácií zaviazal uskutočniť Deutsche Telekom. Išlo o záväzky preinvestovať do konca roku 2003 jednu miliardu eur, dosiahnuť 45-percentné rozšírenie pevných liniek a do konca roku 2004 zabezpečiť úplnú digitalizáciu telefónnych prípojok.
V prvých rokoch si telekomunikácie nevytvorili predpoklady na splnenie záväzku preinvestovať miliardu eur, no nedá sa vopred povedať, či ho splnia, alebo nie. Ministerstvo má zatiaľ k doterajšiemu plneniu zmluvy vážne výhrady, no, samozrejme, chápe dôvody, prečo momentálne nie je vhodný čas na investovanie. Rozšírenie ku koncu minulého roku bolo necelých 30 percent a 75,3 percenta prípojok bolo digitalizovaných.
(tasr)