Zelené výrobky sú sčasti ekologické

Mladí ľudia sa pri kúpe chcú rozhodovať podľa toho, aký má výrobok dlhodobý environmentálny vplyv.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)



Žiaden podnik nedokáže fungovať dokonale udržateľným spôsobom - nijako nepoškodzovať ekosystém planéty. Táto dilema firiem sa stáva do očí bijúcou, keď sa na ňu dívame optikou priemyselnej ekológie, novej disciplíny, ktorá analyzuje, ako výroba a doprava ovplyvňujú prírodné systémy. Väč〜šina výrobkov, ktoré sú považované za „zelené", také nie sú.

Nateraz šetria len sčasti

Výrobcovia možno vylepšili časť výroby, možno použili organickú bavlnu na tričká, ale zvyčajne to nezmení množstvo vody použitej na vypestovanie bavlny, často v suchých oblastiach. Alebo farbivo na „zelených" tričkách môže byť rovnako karcinogénne ako na iných.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Firma jednoducho nevie ovplyvniť všetky ekologické dôsledky svojich procesov.

Dobrá správa je, že väčšina krokov smerom k udržateľnosti nielen pomáha prírode, pomáha výsledkom firmy. Investícia napríklad do tepelnej izolácie sa môže o pár rokov vrátiť ako úspora na kúrení, či formou čistejšieho vzduchu a tým lepšieho zdravia zamestnancov.

Výhoda na trhu

Nezabúdajte na to, že každá firma môže zvýšiť podiel na trhu tým, že sa zapojí do nových informačných systémov, ako je napríklad Earthster, (www.earthster.org), ktoré monitorujú ekologický vplyv výrobku počas celého cyklu životnosti. Vďaka tomu sa dodávatelia sami rozhodnú, či chcú podporou výrobku pomôcť ekológii.

Americká obchodná sieť Walmart oznámila, že plánuje vyvinúť index udržateľnosti, ktorý by bol deklarovaný pri každom výrobku. Je to ešte hudba budúcnosti, ale keď sa začne realizovať, bude mať vážne dôsledky pre všetkých početných dodávateľov reťazca.

SkryťVypnúť reklamu

Pri prieskume mnohí zákazníci prezradili, že keby sa tento údaj uvádzal pri každom výrobku, najlepšie hneď vedľa ceny, výrazne by ovplyvnil ich rozhodovanie pri kúpe a pri výbere značky. Je to viditeľné najmä pri generácii do 25 rokov, ktorá vyrástla v atmosfére environmentálnych obáv a úvah, pri ktorých sa udržateľnosť stala priam posadnutosťou.

Daniel Goleman, partner spolčnosti Welch, autor viacerých kníh, posledná sa volá Ekologická inteligencia: Ako vedomie skrytých vplyvov toho, čo kupujeme, môže všetko zmeniť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 367
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 958
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 691
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 137
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 052
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 985
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 668
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 630
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu