Utorok, 22. jún, 2021 | Meniny má PaulínaKrížovkyKrížovky
JACK & SUZY WELCHOVCI RADIA

Zelené výrobky sú sčasti ekologické

Mladí ľudia sa pri kúpe chcú rozhodovať podľa toho, aký má výrobok dlhodobý environmentálny vplyv.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)



Žiaden podnik nedokáže fungovať dokonale udržateľným spôsobom - nijako nepoškodzovať ekosystém planéty. Táto dilema firiem sa stáva do očí bijúcou, keď sa na ňu dívame optikou priemyselnej ekológie, novej disciplíny, ktorá analyzuje, ako výroba a doprava ovplyvňujú prírodné systémy. Väč〜šina výrobkov, ktoré sú považované za „zelené", také nie sú.

Nateraz šetria len sčasti

Výrobcovia možno vylepšili časť výroby, možno použili organickú bavlnu na tričká, ale zvyčajne to nezmení množstvo vody použitej na vypestovanie bavlny, často v suchých oblastiach. Alebo farbivo na „zelených" tričkách môže byť rovnako karcinogénne ako na iných.

Skryť Vypnúť reklamu

Firma jednoducho nevie ovplyvniť všetky ekologické dôsledky svojich procesov.

Dobrá správa je, že väčšina krokov smerom k udržateľnosti nielen pomáha prírode, pomáha výsledkom firmy. Investícia napríklad do tepelnej izolácie sa môže o pár rokov vrátiť ako úspora na kúrení, či formou čistejšieho vzduchu a tým lepšieho zdravia zamestnancov.

Výhoda na trhu

Nezabúdajte na to, že každá firma môže zvýšiť podiel na trhu tým, že sa zapojí do nových informačných systémov, ako je napríklad Earthster, (www.earthster.org), ktoré monitorujú ekologický vplyv výrobku počas celého cyklu životnosti. Vďaka tomu sa dodávatelia sami rozhodnú, či chcú podporou výrobku pomôcť ekológii.

Americká obchodná sieť Walmart oznámila, že plánuje vyvinúť index udržateľnosti, ktorý by bol deklarovaný pri každom výrobku. Je to ešte hudba budúcnosti, ale keď sa začne realizovať, bude mať vážne dôsledky pre všetkých početných dodávateľov reťazca.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri prieskume mnohí zákazníci prezradili, že keby sa tento údaj uvádzal pri každom výrobku, najlepšie hneď vedľa ceny, výrazne by ovplyvnil ich rozhodovanie pri kúpe a pri výbere značky. Je to viditeľné najmä pri generácii do 25 rokov, ktorá vyrástla v atmosfére environmentálnych obáv a úvah, pri ktorých sa udržateľnosť stala priam posadnutosťou.

Daniel Goleman, partner spolčnosti Welch, autor viacerých kníh, posledná sa volá Ekologická inteligencia: Ako vedomie skrytých vplyvov toho, čo kupujeme, môže všetko zmeniť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  4. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  5. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  1. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  2. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. 3 veci, s ktorými zvládnete horúčavy v byte
  5. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  6. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  7. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  9. Legislative intention - recodification of the corporate law
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 9 358
  2. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 9 009
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 8 528
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 450
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 810
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 191
  7. Po Slovensku na motorke 4 009
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 3 988
  9. Crème de la crème po slovensky 3 240
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania 2 360
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu