ých spalín, ako stanovujú normy Medzinárodnej organizácie pre civilné letectvo (ICAO).
Minister dopravy Pavel Rožkov uvažoval, že Rusko zareaguje zákazom letov európskych lietadiel do Ruska. Európsky zákaz postihne predovšetkým ruské charterové letmi, ale aj nákladnú prepravu. Do modernizácie európskym normám nevyhovujúcich strojov by Rusko muselo investovať viac ako desať miliónov dolárov.
Generálny riaditeľ spoločnosti Aeroflot Valerij Okulov navrhol znížiť clo na dovoz lietadiel a vrtuľníkov. Upozornil, že Rusko teraz nevyrába leteckú techniku, zodpovedadajúcu požiadavkám ICAO na hlučnosť, ktoré vstúpia do platnosti v roku 2006.
Podľa Rožkova Rusko vedelo o nariadení prinajmenšom desať rokov. Počítalo však s tým, že sa podarí dovtedy vyrobiť dostatočný počet nových lietadiel typu Tu-204 a TU-214.
Ruský letecký park má približne 6400 lietadiel. Len asi dvadsať percent môže byť modernizovaných tak, aby mohli lietať do Európy, hovorí námestník ministra dopravy Alexandr Neraďko. Niektoré lietadlá pritom podľa neho nemá zmysel ani modernizovať. Il-76 zaisťuje 80 percent vnútroštátnej nákladnej leteckej prepravy a vraj sa nedá prispôsobiť európskej úrovni.
Rusko však nemá peniaze na komplexnú náhradu leteckého parku strojmi zo zahraničia. Nie je teda vylúčené, že Rusko sa bude brániť reštrikciami proti západným leteckým spoločnostiam, ktoré lietajú do Ruska.
(čtk)