Segment predaja osobných a úžitkových vozidiel je tradične najsilnejší v objeme lízingových operácií. V roku 2000 vzrástol o 41 percent, teda o 4,3 miliardy korún, čím sa jeho postavenie ešte viac upevnilo. Podiel tohto segmentu automobilov na celkovom objeme lízingových obchodov dosiahol 63 percent. Tieto výsledky lízingu automobilov sú na Slovensku historicky najlepšie. Paradoxne sú však v protiklade s výsledkami predaja automobilov. Ten síce v prvom štvrťroku 2001 vzrástol, v posledných rokoch však vykazoval neustály pokles a v roku 2000 dosiahol najnižšiu úroveň za posledných päť rokov. Protichodné trendy v objeme predaja áut a lízingu si odborníci vysvetľujú silnou konkurenciou na lízingovom trhu. Jednotlivé spoločnosti sú tak nútené pristúpiť k znižovaniu cien, a ponúkajú motoristom najrozličnejšie akcie na podporu predaja lízingových produktov. (tom)