Vývoj hokejového výstroja sa najvýraznejšie prejavuje na jeho hmotnosti. Súčasní hráči pri muzeálnych exponátoch nechápavo krútia hlavou, ako sa pred polstoročím mohli ich predchodcovia v chráničoch z klasických kožených materiálov vôbec hýbať. Na trhu so špičkovým tovarom dominujú firmy Bauer, Graf, Nike (vlastní aj Bauer), Easton, Koho, Jofa. Prirodzene, ako v prípade iných renomovaných výrobcov platí zákazník aj istú snobskú daň za značku.
Výrobcovia sa dnes neustále predbiehajú v nových konštrukčných riešeniach. Chrániče sú výhradne z ľahkých, ale pevných plastov a syntetických tkanív s kĺbovými vlastnosťami, ktoré kopírujú anatomickú stavbu pohybového aparátu hráča. Profesionálni športovci majú dlhoročným každodenným tréningom vypestované špecifické pocity. Plavci cítia vodu, lyžiari sneh, tenisti sú schopní rozlíšiť hrúbku rukoväte rakety na polovicu milimetra.
Hokejisti sú zvyčajne hákliví na nové veci, potrebujú istý čas, kým si zvyknú. Známe sú prípady, keď sú po strate alebo zdržaní batožiny pri leteckej doprave ťažko hendikepovaní z toho, že musia nastúpiť v požičaných alebo nových korčuliach. Významnú úlohu zohráva aj psychika.
Bývalý dlhoročný slovenský medzinárodný rozhodca Jozef Vrábel sa už dlhšie zaoberá obchodom s hokejovým materiálom. Podľa jeho informácií uvádzame aktuálne cenové relácie výstroja pre vrcholovú kategóriu hokejistov. Juniorské veľkosti majú zhruba o tretinu nižšiu cenu. Prirodzene, v mládežníckych kategóriách, kde malí hokejisti rýchlo vyrastajú, je bežným javom burza s použitým výstrojom alebo jeho výmena. Vynaliezaví funkcionári i obchodníci sa často orientujú na výpredaje starých modelov v zahraničí po skončení sezóny, keď ceny logicky výrazne klesajú.