Ideálne (niekedy však ťažko realizovateľné) by bolo, ak by ste dokázali svoj textový procesor nastaviť tak, aby mal celkom rovnaké vlastnosti, aké bude mať text na vašej stránke. Veľkosť písma, farba písma a pozadia a šírka stĺpca s textom... Všetky tieto parametre by mali byť podľa možností presne také, aké uvidia čitatelia na webe.
Táto požiadavka nie je samoúčelná.
Pri písaní často používame druh písma, ktorý sa dobre číta. Na webe však možno máte zvolený skôr druh písma, ktorý „dobre vyzerá“. Krásne, maličké decentné písmo, ktoré však je už po niekoľkých riadkoch textu celkom nečitateľné.
Výsledkom dnes na firemných weboch často býva, že síce tam je kvalitný text, ale málokto ho niekedy bude čítať, pretože je publikovaný príliš malým písmom. Alebo zle zvolené farby stránky sťažujú čítanie textu...
Málokto z čitateľov s takou stránkou bude zápasiť a snažiť sa získať z nej text iným spôsobom. Na nič vás neupozornia, proste len odídu ku konkurencii.
Ak budete písať aj čítať text v rovnakom tvare, v akom bude publikovaný, máte veľkú šancu odhaliť, že tie drobné blšky (zvané písmenká) nevydržíte dlho čítať. A to je signál! Tak sa dozviete, že s tým treba niečo spraviť.
Keďže nie každému vyhovuje písanie v HTML editore, spravte aspoň to, že všetky články, ktoré máte na internete si naozaj z internetu prečítajte.
Ak zistíte, že vás to čítať nebaví, pretože vás z toho bolia oči, alebo pozadie príliš „ťahá oči“, práve ste odhalili zásadnú chybu prístupnosti vášho webu.
Napravte ju.
Tip pre mladších: Ak máte menej, ako 30 rokov, dajte svoj web prečítať niekomu aspoň o 10 rokov staršiemu, najlepšie, ak nosí okuliare (plusky). Mladý človek nemá problémy s čítaním malého písma. Starší človek máva často prostriedky na to, aby od vás mohol kúpiť tovar, či službu, ale už zle vidí. Ak sa mu nedá váš web čítať, utečie ku konkurencii.
Tip pre profesionálov: Asi máte kvalitný monitor, páni. Požiadajte o prečítanie vášho webu niekoho, kto má monitor lacnejší. Menšie písmenká môžu byť splavne čitateľné na vašom drahom LCD paneli, ale zákazník má možno starý monitor s nízkou ostrosťou. Škoda oň prísť.