BRATISLAVA – Slovenské aerolínie zaviedli linku Bratislava – Košice v roku 1999. Najprv lietali svojím lietadlom, od vlani si na lety do Košíc prenajímajú vládny Jak 40. Lietajú každý pracovný deň.
Ak stroj potrebujú ústavní činitelia, cestujúci sa o zrušení letu dozvedia väčšinou dopredu telefonicky. Môže sa však stať, že ich táto správa čaká po príchode na letisko. „Ak sa let náhle zruší pred víkendom alebo cez víkend, už nemáme možnosť oznámiť to klientom,“ povedali nám v Agenture Alex. Letenku síce stornujú bez poplatkov, no do Košíc musí pasažier cestovať vlakom.
Podľa generálneho riaditeľa Slovenských aerolínií Pavla Mladého sa lety rušia niekoľkokrát do mesiaca. V apríli napríklad dvakrát, ale do polovice mája už vedia o troch zrušeniach. Podľa Mladého je linka Bratislava – Košice pre aerolínie vyslovene stratová, no prevádzkujú ju, lebo dúfajú, že ide o investíciu do budúcna.
Linka bude mať význam, „ak sa tu raz zmenia nevýhodné podmienky v leteckej doprave a ak sa tu raz otvoria nové linky“. Drahú košickú linku podľa jeho slov nedokážu ťahať dlhodobo.
Spiatočná letenka stojí od 4590 do 7290 korún (plus letiskové poplatky 800–1000 Sk) v závislosti od termínu. Jednodňová letenka – ráno tam a večer späť – vyjde zhruba na sedemtisíc.
Po prezidentovej kritike minister dopravy Jozef Macejko oznámil, že vláda plánuje zrušiť clo na dovoz lietadiel a náhradných dielcov a znížiť dane pre leteckých prepravcov vrátane DPH. Podľa Schustera Macejko i Dzurinda súhlasia s jeho nápadom kúpiť pre vládu nové lietadlo. (ru)