Dnes to ani nezistíte, pretože hraničná kontrola už prakticky neexistuje. Rozvoju stykov z Talianskom neprospieva, že Slovensko nemá priame letecké spojenie do Talianska. Obchodníci, ale aj turisti z obidvoch krajín musia využívať viedenské letisko Schwechat,
budapeštianske letisko Ferihegy alebo pražské letisko Ruzyně. Talianske aerolínie prešli počas uplynulých desaťročí viacerými organizačnými zmenami, nie vždy pozitívnymi.
Ale nič nespomalilo výstavbu letísk. Letisko Linate neďaleko Milana patrí k najmodernejším v Európe a môžete sa z neho dostať do celého sveta.
Veľký význam pre cestovný ruch Talianska má aj trajektová preprava. Len 45 minút trvá cesta z Reggio Calabria na Sicíliu, na Sardíniu cesta trvá oveľa dlhšie.
V známom prístave Janov sa aj v súčasnosti môžeme stretnúť s mnohými pamiatkami pripomínajúcimi Krištofa Kolumba. Neďaleko gotickej brány Porta Soprana je dom nazývaný Casa di Colombo, kde Kolumbus vraj prežil detstvo. V múzeu na radnici sú vystavené jeho rukopisy, pred hlavnou železničnou stanicou stojí impozantný pomník venovaný tomuto veľkému cestovateľovi.
Písať o cestách sa možno niekomu môže zdať nezáživné. Ale písať o ta-lianskych cestách je zaujímavé. Do dnešných čias za v Ríme zachovali názvy starých ciest, Via Aurélia, Via Flaminia, Via Tiburtina a iné. Najznámejšou je asi Via Appia Anticca, nazývaná kráľovnou ciest. Ani dnes by ste jej nehádali vyše 2300 rokov. Prežila všelijaké obdobia, obdobia rozkvetu aj pádov. Po oboch stranách cesty sa nachádzajú náhrobky bohatých Rimanov. Katakomby boli pohrebiskom kresťanov aj pohanov a do dnešného dňa sú objektom skúmania.
Aj v súčasnosti patrí cestná sieť v Taliansku medzi najhustejšie a aj najmodernejšie v Európe. Väčšina diaľnic vedie zo severu na juh po území celého Talianska. Za používanie diaľnic sa platí až po Neapol. Od Neapola dole na juh a na Sicílii a Sardínii sa diaľničné poplatky neplatia. Neďaleko Livorna bol postavený najmodernejší úsek diaľnice, avšak vysoké poplatky za používanie spôsobujú, že sa nevyužíva tak, ako sa očakávalo. Príjmy z prevádzky nedovoľujú pokračovať a dokončiť úsek až do mesta Civitavecchia. Niekoľkokilometrový úsek diaľnice je postavený na pilónoch, ktoré sú vybudované tak, že odolajú aj zeme-traseniu 6. stupňa Richterovej stupnice. Skoro každý úsek diaľnice je kontrolovaný videokamerou, takisto ako aj vstupy a výstupy z tunelov. Nové úseky diaľnic boli postavené aj v Calabrii na juhu Talianska a v niekoľkostometrovej výške pretínajú horské údolia. Johann Wolfgang Goethe, ktorý absolvoval deväťmesačnú cestu po Taliansku, by už ťažko spoznával Taliansko spred vyše 120 rokov. (bau)