Michal Pastier z agentúry Istropolitana D'Arcy a autor blogu o reklame hovorí, že väčšinou na náborovú kampaň stačí pozitívna charakteristika firmy. Niektoré oslovia nielen tých, čo hľadajú prácu, ale zároveň slúžia ako imidžová reklama firmy.
Ak ste pred pár rokmi išli na koncert, alebo futbalový zápas v Nemecku, mohli ste prechádzať cez takúto originálnu plachtu. Vítal vás text: „Sú aj lepšie spôsoby, ako robiť kariéru." Navrhla ju agentúra Scholz & Friends Hamburg pre klienta jobsintown.de.
Unikátnym a zaujímavým spoločnostiam sa hľadajú zamestnanci ľahšie. Vo firme Coebergh Red Fruit Farm, ktorá vyrába alkoholický nápoj Coeberg, pracujú na vyšších pozíciách len ženy. Keď hľadali svoju novú riaditeľku, vyslali do mesta neprehliadnuteľný koč. Ten ťahali sporo odetí zamestnanci firmy - muži.
Na prvý pohľad bankovka, po zodvihnutí a otočení reklama. Nálezcov na prácu vo firme Sait prehováral text: Očividne si zručný v získavaní peňazí. Čo tak rozšíriť svoju kariéru o fundraising?
Pri náborovej kampani pre americkú armádu potrebovala agentúra Leo Burnett osloviť najmä tých, ktorí majú potenciál vstúpiť do špeciálnych jednotiek. Reklama ich vyzývala, aby si jednoducho zobrali náborový leták. Ten bol ale zavesený na tých najabsurdnejších miestach. Z vonkajšej strany lanovky, na stene vysokej budovy, alebo ho ťahalo lietadlo.
Konzultantská spoločnosť McKinsey & Company chcela osloviť len ambicióznych a kvalifikovanejších mladých počítačových inžinierov. Preto agentúra Ruf Lanz Werbeagentur rozvešala na vysokých školách jednoduché plagáty, ktoré mali kontakt na firmu zašifrovaný do matematickej úlohy.
Pri hľadaní zamestnancov by mali firmy zasiahnuť presne na mieste, kde sa nachádza ich cieľová skupina. Agentúra Saatchi & Saatchi zo Singapúru tak pri náborovej kampani na potápačov umiestnila plagáty na dno bazénov. Nie hocijaké, ale plné textu. Kto si ho chcel prečítať, musel ostať pod hladinou dlhšie.
Na nespokojných zamestnancov z „vyšších poschodí" sa zamerala komunikácia služby careerbuilder.com. Ak sa pozreli spoza okna svojej kancelárie dole na ulicu, na autobusoch uvideli veľký odkaz: „ Neskáčte".
Prečo ľudia väčšinou zmenia prácu? Pretože sú nespokojní, práca ich ubíja, alebo sa cítia podhodnotení. Agentúra Scholz & Friends Berlin vo svojej kampani na pracovný portál Jobsintown.de oslovovala práve týchto ľudí. Na rôzne automaty a bankomaty umiestnili nálepky, ktoré akoby odhaľovali ich vnútro. Sériu tvorili rôzne absurdné povolania v tých najstiesnenejších priestoroch. Podávač mincí v bankomate, živý hudobník v jukeboxe atď. Prekvapených a pobavených okoloidúcich oslovoval text: „ Život je príliš krátky na to, aby ste ho prežili v nesprávnej práci."