Po roku noviniek je Joj dvojkou

Všetky televízie tento rok prinášali veľa noviniek. Najviac sa darilo seriálom Markízy a Joj. STV vedie v počte prepadákov.

V Joj sú dosť veľkí profesionáli, aby predbehli STV.V Joj sú dosť veľkí profesionáli, aby predbehli STV. (Zdroj: TELEVÍZIA JOJ)

BRATISLAVA. Televízie si tento rok prerozdelili pozície. Jednoznačným lídrom je televízia Markíza, ktorá však oproti minulému roku zaznamenala mierny pokles v podiele na trhu. Jasnou dvojkou sa stala Joj, za ktorou ostáva v závetrí STV1. Jednotke sledovanosť postupne klesá, dnes je okolo 15 percent, čím dosahuje najnižšie hodnoty v histórii peoplemetrového merania. Ešte pred rokom sa jej podarilo bojovať s dobiehajúcou Joj o druhú priečku.

STV: pokus, omyl

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový generálny riaditeľ Slovenskej televízie Štefan Nižňanský pri svojom nástupe povedal, že pri verejnoprávnej televízii čísla nie sú prioritné. Zdá sa, že to myslel vážne. Podiel Jednotky aj Dvojky klesá. Program sa často menil a upravoval, čo bolo spôsobené aj častými zmenami na poste programového riaditeľa. Menili sa formáty aj plány. Nové relácie ako Sonar, či diskusné relácie Fokus väčší záujem divákov nevyvolali.

SkryťVypnúť reklamu

Správy STV na dne

STV zlyhala aj vo funkcii spravodajskej. Kým súkromné televízie sa pretekali v tom, ktorá prinesie viac spravodajských formátov, STV nevedala udržať ani sledovanosť svojej hlavnej spravodajskej relácie Správy STV, ktorá sa dostala za Nižňanského na svoje historické dno.

Výraznejší ohlas nezaznamenal v olympijskom roku ani nový športový kanál STV Trojka. Plány Nižňanského, že dosiahne podiel na trhu, aký má TA3 (1,5 percenta), sa nenaplnili, v skutočnosti dosahuje len 0,4 percenta.

Súkromné televízie: šou, seriály a správy

Markíza a Joj sa pretekali v nasadzovaní nových spravodajských formátov a hlavne vlastných seriálov. Ukázalo sa, že tie majú často väčší úspech ako dozvuky veľkolepých šou. Markíza najprv zmenila podobu večerných správ, po veľkom úbytku divákov sa vrátila k pôvodnej verzii.

SkryťVypnúť reklamu

Joj stavila na alternatívu k Markíze a namiesto výpravných šou nasadzuje už dlhšie seriály, a to tak americké, ako aj vlastné.

Šéfovia súkromných televízií vnímajú rok 2008 ako úspešný. Vedenie Joj sa okrem druhej priečky na trhu chváli pribúdajúcimi formátmi a novým filmovým kanálom Joj plus.

Kríza prekvapila

No aj televízie sa pripravujú na ťažšie časy. „Pojem kríza rezonuje intenzívnejšie, ako sme očakávali,“ zhodnotil predchádzajúci rok generálny riaditeľ Markízy Václav Mika. Za úspech považuje „udržanie rastu, čo sa týka hospodárskeho výsledku, a najmä priazeň divákov“.

O svojich neúspechoch šéfovia rozprávať nechcú. „Neúspech ako taký nepripúšťam, ale stále je čo zlepšovať.,“ povedal Mika.

Markíza má talent udržať sa na prvom mieste na trhu. (FOTO – TELEVÍZIA MARKÍZA)

SkryťVypnúť reklamu

TV Markíza

Úspech mali Ordinácia v ružovej záhrade, Vilomeniny či Susedia, ale aj drahšie šou ako Let's Dance či Slovensko má talent. Zaujímavým počinom bol prvý slovenský krimiseriál Mesto tieňov

Krok vedľa bol pokus meniť večerné správy, kritizované bolo rozhodnutie nevysielať v novom roku Sedem s r.o. Seriál Priateľky nefunguje ako predtým Susedia, neujal sa ani skeč šou Oops!

Televízia Joj

Svojho aj stabilného diváka má zostava amerických kriminálnych seriálov. Úspechom pre televíziu je aj seriál Panelák či pôvodné komediálne seriály ako Mafstory, Kutiyl, Profesionáli.

Menší záujem vyvolala karaoke šou Lyrics, a ani Krajcerova diskusná šou De facto zďaleka nemá taký úspech, ako malo Sito na Markíze. Neosvedčil sa nočný spravodajský formát Noviny Plus.

SkryťVypnúť reklamu

Jednotka

Výraznejšie čísla dosahovali len trvalky televízie ako Pošta pre teba, Takí sme boli, seriál Dr. Haus, 5 proti 5 , či spevácka šou Hit storočia a humoristická SOS, ktorú však vedenie zastavilo.

Neúspechom sa skončili novinky ako Obchod so šťastím, diskusné relácie Fokus , hra Čierna alebo biela, Deti to vedia najlepšie. Televízia priviedla ku koncu Milionára, prepadlo sa spravodajstvo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 602
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 338
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 160
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 362
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 843
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 890
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 361
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu