Pod stromčekom budú aj poukážky

Darčeková poukážka dáva ľuďom možnosť vybrať si darček podľa svojich predstáv. Iné finančné výhody však neprináša.

Darčekové poukážky sa vydávajú najčastejšie v nominálnej hodnote 500 a 1 000 korún. Treba však počítať s tým, že z nich obchody hotovosť nevydávajú.Darčekové poukážky sa vydávajú najčastejšie v nominálnej hodnote 500 a 1 000 korún. Treba však počítať s tým, že z nich obchody hotovosť nevydávajú. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Takmer štvrtina slovenských spotrebiteľov by pod vianočným stromčekom tento rok najradšej videla peniaze. Skupina ľudí, ktorá je ochotná blízkych hotovosťou obdarovať je menšia, darčekom v tejto podobe chce blízkych potešiť 13 percent opýtaných. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Deloitte Slovensko.

Nie všetci z tých, ktorí možnosť výberu darčeku nechajú na príbuzných, im ponúknu priamo peniaze. Časť spotrebiteľov považuje za lepšie riešenie položiť pod stromček darčekové poukážky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Trend ide zo západu

V krajinách západnej Európy už predaj darčekových poukážok funguje viac ako desať rokov. Táto forma obdarovania naberá na obľube už aj v štátoch strednej a východnej Európy.

Podľa Ľubomíra Drahovského z agentúry pre prieskum trhu Terno takýto spôsob predaja zaznamenáva rastúcu tendenciu už aj na Slovensku. „Zlom nastal vtedy, keď darčekové poukážky začali ponúkať veľké obchodné reťazce ako Coop Jednota, Billa a ďalší,“ povedal.

Výrazný nárast predaja poukážok zaznamenala internetová spoločnosť Živio. „Oproti minulému roku je to až dvestopercentný nárast,“ povedal Ján Tvrdoň, riaditeľ spoločnosti.

Ďalšia firma, ktorá poukážky ponúka, Sodexho Pass, však počíta len s miernym medziročným rastom predaja. „Presné čísla pred koncom roka nezverejňujeme, ale určite očakávame mierne zvýšenie,“ povedal Radoslav Bosák, marketingový manažér spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Motivačný nástroj firiem

Darčekové poukážky nakupujú hlavne spoločnosti. „Tie nimi obdarúvajú zamestnancov, či už počas roka, keď ich využívajú ako motivačný nástroj, či v predvianočnom období ako spôsob poďakovania,“ povedala Nicol Noseková z marketingu dm drogerie markt.

Bežní ľudia vidia výhodu poukážok v tom, že blízkym neponúknu nechcený darček. „Finančnú výhodu to zákazníkom neprináša, je to len kultúrnejšie ako darovať peniaze,“ povedal Drahovský.

Pri platení poukážkami sa môže stať, že sa na ne nevzťahujú zľavy v obchodoch. „Väčšina spoločností však umožňuje využiť akcie aj pri takejto platbe,“ dodal Tvrdoň. Ďalšou nevýhodou niektorých poukážok je, že sa nimi dá platiť iba v obchode, ktorý ich vydal.

Platia po prechode na euro

SkryťVypnúť reklamu

Poukážky sú už oceňované duálne. „Po prechode na euro nimi budú môcť zákazníci platiť, až kým neuplynie doba ich platnosti, teda celý rok 2009,“ tvrdí Alexandra Švantnerová z Electro World. Podobne sa bude správať aj dm drogerie markt, ktorá bez časového obmedzenia akceptuje poukážky vydané do konca 2008.

Dopredávajú sa aj poukážky s hodnotou zobrazenou len v korunách. Na ne sa dotlačí euro hodnota a budú ďalej platiť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 580
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 298
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 711
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 107
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 331
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 920
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 403
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu