BRATISLAVA. Keď sa v reprezentatívnom prieskume začiatkom októbra združenie Business Leaders Forum pýtalo dospelej populácie, čo je to spoločenská zodpovednosť firiem, najviac ich odpovedalo, že ide o poctivosť pri podnikaní a zodpovedne podnikajú firmy, ktoré vytvárajú dobré pracovné podmienky pre svojich zamestnancov a poskytujú im sociálne výhody.
Štyridsať percent ľudí uviedlo, že nevie, čo si má pod spoločensky zodpovedným podnikaním predstaviť.
V porovnaní s prieskumami v rokoch 2004 a 2006 znalosť problematiky spoločensky zodpovedných firiem nestúpa, skôr je stabilizovaná.
V aktuálnom prieskume narástol počet tých respondentov, ktorí váhajú, či o problematike už počuli, alebo nie.
Ľudia, ktorí mali zo zoznamu aktivít vybrať, čo sú podľa nich tri najdôležitejšie aktivity spomedzi spoločensky zodpovedného podnikania, uviedli na prvom mieste poctivosť pri podnikaní. Nasledovali vhodné pracovné podmienky, vzdelávanie zamestnancov a vyváženosť pracovného a osobného pracovného času. Štvrtina uviedla zohľadňovanie životného prostredia.
Ak by si respondenti hľadali zamestnanie, pre takmer štyri pätiny by bolo pri výbere zamestnávateľa dôležité, či daná firma podniká zodpovedne, prípadne nemá v tejto oblasti nejaké problémy.
Autor: mgl