BRATISLAVA. Slovenské banky už poskytujú klientom informácie o svojej činnosti a produktoch na vyhradených telefónnych linkách. Ak banka nezriadila špeciálnu linku, na ktorej vysvetľuje aj otázky spojené s témou prechodu na euro, v call-centrách nájdu jej klienti aj informácie o eurokonverzii.
Call-centrum a internet
Mnohé banky na prelome rokov posilnia svoje telefonické informačné služby. Napríklad v Slovenskej sporiteľni bude k dispozícii call-centrum klientom koncom roku a cez sviatky 24 hodín denne. Špeciálna infolinka, nazvaná euroservis, je klientom k dispozícii nepretržite aj vo VÚB banke. Ďalšou možnosťou ako získať informácie o prechode na euro je internet. Na internetových stránkach finančných inštitúcií sú zriadené informačné sekcie, ktoré sa venujú eurokonverzii. V týchto sekciách nájdete väčšinou uvedenú aj mailovú schránku, na ktorú je možné posielať otázky spojené s činnosťou banky na prelome rokov a s prechodom na euro.
Na otázky slúži špeciálny formulár, ktorý klient vyplní priamo na stránke banky. Odpoveď by mal dostať na svoju mailovú adresu.
Na pobočku po vysvetlenie
Informácie získané telefonicky, na internete či mailom môžu byť najmä pre starších klientov nedostačujúce. Ak potrebujú podrobnejšie vysvetlenie k otázkam v súvislosti s prechodom na euro a so službami bánk na prelome rokov, môžu zájsť na pobočky bánk.
Infolinky bánk
ČSOB – 0850 111 777
Dexia – 0850 700 007
Istrobanka – 0850 111 999
mBank – 0850 60 60 50
OTP banka – 0850 111 222
Poštová banka – 0850 111 666
Slovenská sporiteľňa – 0850 111 888
Tatra banka – 02/6866 1000
UniCredit Bank – 0800 180 180
Volksbank – 0850 123 123
VÚB banka – 0850 123 433
Niektoré linky sú zamerané na euro, iné sú bežné infolinky bánk