BRATISLAVA. Náklady na informačnú kampaň o zavedení eura na Slovensku stúpnu o ďalších 58,8 milióna korún (1,952 milióna eur) bez DPH. Ministerstvo financií totiž o takomto zvýšení peňazí uzatvorilo zmluvu so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam, ktorá kampaň realizuje.
Pôvodný rozpočet kampane pritom rátal s celkovým objemom peňazí vo výške 180 miliónov korún (5,975 milióna eur). Okrem toho koncom októbra vláda svojím rozhodnutím zvýšila tento rozpočet ešte o ďalších 15 miliónov korún (497,9 tisíca eur). Dôvodom bol skorší začiatok kampane, ako aj kvalitnejší model eurokalkulačky, ktorú dostali domácnosti.
Predmetom novej zákazky sú podľa zverejneného oznámenia verejného obstarávania doplňujúce služby, nezahrnuté do pôvodnej zmluvy so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam.
Potreba nových služieb podľa ministerstva vyplynula dodatočne, pričom zákazka sa zadala pôvodnému dodávateľovi služieb v rámci rokovacieho konania bez zverejnenia.
Ministerstvo financií odôvodňuje ďalšie služby v rámci kampane potrebou nových činností, ktoré by zvýšili ráznosť a údernosť kampane a ktoré by rozšírili informovanosť verejnosti o nové prvky s cieľom osloviť čo najviac ľudí.
Pridané peniaze sa použijú na viacero projektov, ktoré neboli zahrnuté do pôvodnej zmluvy so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam. Časť z nich je určená na podporu projektu „europeňaženka“ Tlačovej agentúry SR. Zvýšenie rozpočtu kampane si vyžiadala aj prevádzka euromobilu, výroba internetovej reklamy či kompletizácia a distribúcia eurozásielky do domácností.